۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۴۳۰۹
آیت الله صدیقی:

خون شهید سلیمانی سبب ایجاد نفرت نسبت به آمریکا در جهان اسلام شد

خون شهید سلیمانی سبب ایجاد نفرت نسبت به آمریکا در جهان اسلام شد
امام جمعه موقت تهران گفت: شهید سپهبد سلیمانی با خون خود در جهان اسلام و بشریت دل هایی پر از بغض و نفرت نسبت به آمریکا ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران امشب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم عبد صالح، انسان مخلص، خدمتگزار بی ادعا، فاتح میدان های نبرد، خاموش کننده فتنه تکفیری ها، احیاگر سوریه و عراق و محبوب دل های انسان های دارای فطرت الهی بود.

وی به خصوصیات شهدا با توجه به آیات قرآن اشاره و ابراز کرد: شهید خود را خلاص کرده و سفیر ندای حق را با گوش شنیده و در خطی که خدا به آن «سبیل الله» می گوید، کشته و با چهره گلگون با ملک الموت روبرو شده  است و در مقابل اگر کسی در راه هوا، سیاست بازی و گناه بمیرد مقابل خط سبیل الله است و از اشقیا به حساب می آید.

آیت الله صدیقی با اشاره به فعالیت ها در جهت فی سبیل الله، اظهار کرد: گره مومنی را بازکردن، مظلومی را حمایت کردن، آتش ظلمی را خارج کردن، تأمین امنیت مردم، به ارمغان آوردن آرامش در دل ها، تحصیل قدرت و عزت برای جامعه توحیدی، مساجد را پرمشتری کردن، توسعه نماز های جمعه، روز افزون کردن گام دوم انقلاب، نهادینه کردن مسیر انقلاب، تحقیر دشمن، تکریم مومن، مستحکم کردن پرچم اسلامی زیر سایه امامت و رهبری دینی، حساس بودن به بازماندگان شهدا، محبت و گره گشایی کردن از معلولین و جانبازان راه دفاع و ایجاد مودت و عفو و گذشت را به میان خانواده ها بردن از جمله کارهای سبیل الله است.

امام جمعه موقت تهران جهاد در راه خدا و مسیر شهادت را بالاترین رده سبیل الله بیان و تصریح کرد: اگر کسی راه خونین شهادت را در پیش گرفت و خواست در دفاع از دین، قرآن، ناموس و شرف انسان ها، استقلال و عزت اسلامی با دشمنان خدا بجنگد و به دعوت الهی لبیک بگوید، قیمت او را فقط خدا می دهد و خداوند در این مورد فرموده است:«إِنَّ اللهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ».

وی افزود: شهید باید در جهاد و احیای ارزش های اسلامی به نبرد با غاصبین، مستکبرین، شیاطین روزگار و شیطان بزرگ بپردازد و وقتی به عشق جهاد می رود باید بکشد تا کشته شود، انسان سلحشور دلاور وقتی گرگ هایی که برای شرف و دین ما دندان تیز کرده از میان برداشت و از جان خود می گذرد و جان خود را بذل می کند خداوند به او جنت را ارزانی می کند که سردار سلیمانی چنین بود.

آیت الله صدیقی با بیان این که حرکت شهید سپهبد سلیمانی در جهت فی سبیل الله بود، گفت: سردار ما تمام عمر خدمت کرد، پدر مهربان برای خانواده شهیدان، باب الحوائج برای گرفتاران، یلی و مهاجمی دشمن برانداز برای حریم حضرت زینب(س) و عتبات، ذوب شده و متعبد در ولایت، متهجد، شب زنده دار و با ادب با مومنین بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: سردار شهید سلیمانی نسبت به رزمندگان عشق ویژه داشت و جبهه غیر قابل زوال مقاومت را از گویش ها و ملیت های مختلف تأسیس کرد که وحشت را بر دل دشمنان اسلام می اندازد و وقتی رسالت خود را انجام داد، در روز عرفه در مشهد طلب شهادت کرد و در دیدار با دختر شهید مهرابی از آن ها می خواهد برای شهادت وی دعا کنند.

وی با اشاره به پایان باشکوه و باعزت سردار سلیمانی، گفت: شهادت سردار سلیمانی با دیگر شهدا فرق داشت، ایشان با شهادت خود دل ها را شستشو داده و دل هایی پر از بغض و نفرت از آمریکا در جهان اسلام و بشریت ایجاد کرد، به یقین این معجزه خون ایشان به خاطر اخلاص و خود را به خدا دادن است که خدا در او تجلی کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات