۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۳۴۴۱۴
حجت الاسلام والمسلمین لونی:

قدرت و عزت امروز ایران نشان‌دهنده کارآمدی مقاومت نسبت به مذاکرات است

قدرت و عزت امروز ایران نشان‌دهنده کارآمدی مقاومت نسبت به مذاکرات است
عضو هیأت‌ رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قدرت و عزت امروز ایران نشان‌دهنده کارآمدی جبهه مقاومت نسبت به مسیر مذاکره در تقابل با استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله لونی، عضو هیأت‌ رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در مراسم نکوداشت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که با شرکت حوزویان استان در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت تربیت انسان، اظهار کرد: انقلاب و شهید و ولایت و قرآن آمده تا ما انسان شویم؛ زیرا همه اینها وسیله و ابزار و طریق است تا ما انسان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه ما باید به این مفهوم توجه کنند، افزود: حوزه علمیه زمانی انقلابی است که شاگرد بصیر و روشن و آگاه و اهل شجاعت و استقامت با توکل به باری تعالی تربیت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی با بیان اینکه از مصادیق این‌گونه شاگردان بصیر و متعهد در حوزه علمیه و سپاه فراوان به چشم می‌خورد، اضافه کرد: سپاه و حوزویان دو بال برای پرواز محسوب می‌شوند؛ زیرا فدای ولایت و مکتب اسلام ناب هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل می‌بینیم هر موقع این دو نیرو به صحنه می‌آیند قوت و امید در سایه توحید و توکل بر خداوند می‌آورند؛ ازاین‌رو دشمن چه از بیرون و چه از درون این اندازه بر روی این دو قشر متمرکز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی با بیان اینکه سپاه افزون بر نقش نظامی و امنیتی، در کشور پروژه‌های بزرگ عمرانی را با استفاده از توان و علم بومی اجرایی می‌کند، تصریح کرد: این خطی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بیان و تأکید کرده‌اند که همه چیز باید بومی شود.

وی با تأکید بر بومی شدن همه شئون کشور، اظهار کرد: در تمام امور مملکت باید نیرو و علم از خودمان بجوشد نه اینکه وابسته به دشمن و بیرون باشیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه گفت: ما در دنیا دو سیاست را به نمایش گذاشته‌ایم؛ یک مسیر هلال و جبهه مقاومت است که تجلی آن را در سوریه و عراق دیدیم و مسیر دیگر مذاکره و برجام بود.

وی افزود: در سیاست و مسیر مقاومت حتی روسیه هم دنباله‌رو سبزپوشان ما می‌شود و می‌گوید ما در نقشه‌ای که سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی ارائه می‌کند حرکت می‌کنیم؛ اما از سوی دیگر در برجام و گفت و گو با غرب و مذاکرات هم یک جبهه باز کردیم که اکنون باید این دو جبهه را مقایسه و نتایج آن دو را حلاجی کنیم و از آن برای آینده خود درس بگیریم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات