۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۳۴۴۶۲

اندیشمندان اقلیم کردستان عراق با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار کردند

اندیشمندان اقلیم کردستان عراق با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار کردند
تعدادی از اندیشمندان اقلیم کردستان عراق ضمن دیدار و گفت‌وگو با حجت الاسلام والمسلمین عباسی، از نزدیک با فعالیت‌های بین‌‎المللی جامعةالمصطفی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در بازدید اندیشمندانی از اقلیم کردستان عراق از جامعةالمصطفی، ضمن خیر مقدم به حضور مهمانان در ایران اسلامی، شهادت جانگداز سردار رشید اسلام، «حاج قاسم سلیمانی» را تسلیت گفت و اظهار داشت: این روزها شاهد حادثه‌های مهمی مانند حادثه ترور و به شهادت رساندن شخصیت‌های بزرگ بین‌الملل اسلامی و در رأس آنها شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و برادر بزرگوار، «ابومهدی المهندس» هستیم.

وی با تأکید بر این که این شهدا متعلق به ایران و عراق نبودند و به همه جهان اسلام و مسلمانان تعلق داشتند، خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های مهم این حادثه، آمیخته شدن خون شهدای ایران و عراق با یکدیگر است که جدایی‌ناپذیری ملت ایران و عراق و تمام امت اسلامی را نشان می‌دهد.

رئیس جامعةالمصطفی به رویدادهای اخیر منطقه غرب آسیا اشاره نمود و اذعان داشت: زمانی که گروه تکفیری داعش پشت دروازه‌های بغداد رسید، با همت، تلاش و جان‌فشانی همین شهدا، از سقوط بغداد و عراق جلوگیری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر این که این شهیدان، شهدای همه امت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: این رویداد تلخ به وضوح چهره واقعی امریکایی‌ها و محوریت شرارت و نزاع بودنشان در منطقه را نشان داد.

وی ادامه داد: ملت‌های منطقه پس از قرن‌ها زندگی در کنار یکدیگر، سرنوشت مشترک دارند و باید دست در دست هم برای آبادی و پیشرفت منطقه و کشورهای خود بکوشند و به هیچ وجه به بیگانگانی مانند امریکایی‌ها اتکا نداشته باشند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به این که امریکا با همه امت اسلامی دشمن است، اظهار داشت: تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی نشان داده است که در صورت اتکا به ظرفیت‌های داخلی، می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

وی با بیان این که ایران اسلامی در این چهل سال حتی یک روز از توطئه‌های دشمن خلاصی نداشته است، بیان نمود: جمهوری اسلامی ایران در عین توطئه‌ها، تحریم‌ها، دشمنی‌ها و همه تنگناها، فشارها و تحریم‌ها، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر، در عرصه‌های گوناگون بوده است.

رئیس جامعةالمصطفی یادآور شد: به اعتراف مراکز علم‌سنجی بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاه پانزدهم تولید علم در جهان قرار دارد، در حالی که در سال 2002م، در جایگاه چهل‌وهشتم جهان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی نرخ رشد و سرعت پیشرفت علمی ایران اسلامی را در جهان، در رتبه اول دانست و ابراز داشت: دست‌یابی به این مهم، در سایه‌سار اعتماد به خود و توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی رقم خورده است.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که نمایندگی‌های جامعةالمصطفی در خارج کشور، فقه و مبانی اسلامی را ناظر به اعتقادات پیروان مذاهب مختلف اسلامی ارائه می‌نمایند و خود را متعلق به تمام جهان اسلام و آزادگان جهان می‌دانند، تصریح کرد: جامعةالمصطفی بیش از 150 رشته و گرایش علمی ارائه می‌کند که براساس طرح تحول آموزشی المصطفی، این تعداد به چهارصد رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.

وی «فقه و علوم اسلامی»، «علوم قرآن و حدیث»، «تاریخ و سیره و تمدن اسلامی»، «حوزه علوم انسانی»، «فرهنگ و زبان»، «کلام، عرفان و ادیان» را از مهم‌ترین پایه‌های تخصصی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی جامعةالمصطفی برشمرد و ابرازداشت: جامعةالمصطفی ضمن راه‌اندازی دانشگاه مجازی، رشته‌ها و گرایش‌های علمی را ناظر به ظرفیت‌های فضای مجازی ارائه می‌کند.

رئیس جامعةالمصطفی فعالیت‌های ارزشمند مؤسسه الحکمه به عنوان مجموعه فعال در عرصه دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی مختلفی در جای جای ایران اسلامی راه‌اندازی نموده است که نمایندگی کردستان، یکی از آنها به شمار می‌رود.

وی ضمن تأکید بر اهمیت افزایش تعاملات علمی جامعةالمصطفی با مجموعه‌های دانشی جهان اسلام و با بیان این که نمایندگی جامعةالمصطفی در کردستان، پذیرای برادران و خواهران شافعی‌مذهب است، گفت: گر چه محبت به اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، حلقه وصل همه مسلمانان و پیروان مذاهب گوناگون اسلامی برشمرده می‌شود، محبت برادران و خواهران پیرو مکتب شافعی به اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، زبانزد همه مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به سال‌های دفاع مقدس و بمباران شیمیایی حلبچه، با بیان این که همه جنایات صدام با کمک غربی‌هایی روی داد که دم از حقوق بشر و کمک به مردم می‌زنند و اظهار داشت: کشورهای غربی و اروپایی که در سالیانی نه چندان دور، سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار رژیم بعث قرار دادند، امروز خود را دایه مهربان‌تر از مادر معرفی می‌کنند و خود را دلسوز ملت‌های منطقه نشان می‌دهند./1370/د102/ب1

ارسال نظرات