۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۳۴۴۶۵
واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

آمریکایی‌ها اقدام دیگری انجام دهند قطعا با واکنش متقابل مواجه خواهند شد

آمریکایی‌ها اقدام دیگری انجام دهند قطعا با واکنش متقابل مواجه خواهند شد
واعظی گفت: آمریکایی‌ها با به شهادت رساندن سلیمانی از خطوط قرمز ایران عبور کردند و اگر اقدام دیگری انجام دهند تردیدی نیست که با واکنش قاطع و متقابل مواجه خواهند شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، گفت: در واکنش به این اقدام جنایتکارانه آمریکا، از ابتدا به صراحت اعلام کردیم که این کار بی‌پاسخ نخواهد ماند و به طورقطع انتقام خواهیم گرفت و در همین راستا اقدامات خود را آغاز کردیم.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: با اقدامی که بامداد امروز توسط سپاه پاسداران انجام شد ،برای اولین بار است که یک پایگاه مهم آمریکایی در منطقه مورد حمله موشکی قرار می‌گیرد، آمریکایی‌ها در صدد هستند ابعاد این حمله را خفیف جلوه دهند البته این کاری است که در راستای توجیه افکار عمومی خود انجام می‌دهند.

واعظی خاطرنشان کرد: مصوبه پارلمان عراق، وحدت و یکپارچگی مردم و دولت عراق با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران و اتحاد و همدلی که در داخل کشور ایجاد شده را می‌توان از جمله ابعاد انتقام خون شهید سلیمانی برشمرد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: شهید سلیمانی محور مقاومت و مرکز ثقل مقاومت بود و نه تنها قهرمان ملی برای ایرانیان، بلکه قهرمان مقاومت برای ملت‌های منطقه محسوب می‌شد.

 واعظی اظهار داشت: بی‌تردید طرفداران سردار سلیمانی براساس آنچه خودشان صلاح می‌دانند، نسبت به انتقام از خون سردار سلیمانی اقدام خواهند کرد و البته اقدامات آنها ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: آمریکایی‌ها باید در پاسخ به این ترور ناجوانمردانه منتظر پاسخ و فشار طرفداران شهید سلیمانی و ملت‌های منطقه و حتی دولت‌های منطقه باشند و آمریکایی‌ها باید بدانند این منطقه دیگر برای حضور آنها امن نیست.

 واعظی در پاسخ به سوالی درباره درگذشت تعدادی از تشییع‌کنندگان پیکر شهید سلیمانی در کرمان، اظهار داشت: درگذشت این عزیزان و همچنین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، بسیار تاثر انگیز بود و صمیمانه به خانواده جانباختگان تسلیت می‌گویم . در خصوص حادثه کرمان رییس جمهور بلافاصله به وزیر بهداشت و وزیر کشور دستور دادند تا رسیدگی‌ها و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات