۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۹۳۳۳۵

روایت حجت الاسلام لک زایی از دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات با رهبر انقلاب

روایت حجت الاسلام لک زایی از دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات با رهبر انقلاب
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جزییاتی از دیدار اخیر مسؤولان این دفتر با رهبر معظم انقلاب را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه شورای مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور رئیس پژوهشگاه و سایر مدیران پژوهشکده ها، مراکز و ادارت پژوهشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن تشکر از معاونان و مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه و پژوهشگاه از همکاری در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری با اشاره به ملاقات مدیران محترم دفتر تبلیغات اسلامی در دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری در سوم دیماه ۹۷، نکات کلیدی این دیدار را برای بررسی راهکارهای عملیاتی سازی سخنان معظم له بیان کردند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین لک زایی، در بازدید از آثار پژوهشگاه، مقام معظم رهبری، برخی از آثار را مورد توجه خاص قرار دادند از جمله به دانشنامه‌های تخصصی قران توجه کردند و پس از توضیح اینجانب که در کنار دایره‌المعارف عمومی قرآن کریم ارائه دانش نامه ای تخصصی را دنبال می‌کنیم، فرمودند کار خوبی است، در ادامه بازدید فرمودند این کارهای خوب کجا بوده است که ما ندیدیم، سپس کتاب فلسفه سیاسی صدرالمتألهین را برداشتند و به آقای واعظی فرمودند این‌جور کارها مد نظر بود که گفتیم فلسفه امتداد سیاسی اجتماعی داشته باشد. و در پایان ابراز مسرت کردند و فرمودند با حوصله این کارها را می‌بینم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری اشاره داشتند که دفتر تبلیغات یک پدیده در قم است، سنتی نیست و رگه روشنفکری دینی در این مجموعه وجود دارد. امروز، روزهای انقلاب، دوره انقلاب و دوره حرکت به‌ویژه حرکت جهشی است و گزارش رییس محترم دفتر تبلیغات اسلامی را گزارشی خوب و خوشحال‌کننده دانستند و انتظارات خود را بیان کردند، تأکید بر تأمین محتوای غنی برای افراد، اقشار و گروه‌های نخبه و تأثیرگذار، فعالیت در فضای مجازی، شبکه‌سازی، آسیب‌شناسی وضع تبلیغ و در نهایت مسئله تولید دانش امداد فرهنگی را پراهمیت شمردند. بازخوردگیری از کارها، توجه به خروجی فعالیت‌ها به‌ویژه در امر تبلیغ، تأکید بر تبلیغ گروهی و این‌که امروز توقع از قم زیاد است؛ مجموعه تأکیدات مقام معظم رهبری بود که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ادامه داد: انتظارات مقام معظم رهبری را می‌توان در یک عبارت جمع بندی کرد. ایشان انتظار دارند دفتر تبلیغات مرجعیت علمی، دانشی، فرهنگی، دینی، تبلیغی با رویکرد انقلابی پیدا کند. برای این امر باید کانون‌های مرجعیت علمی از قبیل حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها، مجلات و... شناسایی و ارتباط‌گیری شود. در فرمایشات مقام معظم رهبری، نخبگان و جامعه نخبگی مخاطب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه بودند؛ چه در سطح علمی و دانشگاهی و چه در سطح سیاست‌گذاری.

حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی در جمع‌بندی از مباحث خود، مدیران پژوهشگاه را به تأمل در سخنان مقام معظم رهبری دعوت نمودند و کارهای شروع شده در پژوهشگاه از جمله تشکیل مجمع اندیشمندان ایران و عرب که دبیرخانه آن در پژوهشگاه مستقر شده است و مورد استقبال دانشگاه‌های مختلف قرار گرفته و نیز مجلات علمی ـ پژوهشی را از مسیرهای ارتباط با جامعه نخبگانی دانستند که باید تقویت شود. در ادامه این بحث، مدیران پژوهشکده‌ها و مراکز دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. ارتباط‌گیری با مراکز هم‌سو و ایجاد هم‌افزایی، حضور در عرصه‌های تأثیرگذار از جمله اشارات مدیران محترم بود.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام یعقوب نژاد سرپرست پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به فعالیت در فضای مجازی با اشاره به محتوای تولید شده در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی خبر انتخاب پایگاه مدیریت اطلاعات پژوهشکده به عنوان نامزد دریافت جایزه اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی را به اطلاع مدیران محترم رساندند و از آنان خواستند توجه بیشتری به محتوای تولید شده داشته باشند.

در پایان این جلسه از رسانه های فعال در هفته پژوهش از جمله خبرگزاری رسا با اهدای تندیس هفته پژوهش تقدیر به عمل آمد. /924/د103/ج

ارسال نظرات