۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۶۳۴۵۰۲
عضوهیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

جریان مقاومت محکم تر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد

جریان مقاومت محکم تر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد
حجت الاسلام ملک زاده با بیان اینکه مقاومت محکم تر از گذشته به راه خود ادامه می دهد، گفت: آمریکا تصور می کرد با شهادت سردار سلیمانی مقاومت تضعیف می شود اما قضیه بر عکس شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ملک زاده در کرسی آزاد اندیشی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی؛ آینده خاورمیانه که در سالن جلسات خبرگزاری رسا، برگزار شد با بیان نکاتی در زمینه آینده جبهه مقاومت گفت: اکنون در وضعیتی هستیم که تنش ها به ویژه میان ایران و آمریکا به اوج رسیده است و جریان مقاومت رهبر قدرت مند خود را از دست داده است، فرمانده ای که دوست و دشمن در برابر قدرت، شهامت و مدیریت قوی او سر تعظیم فرود می آورند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: علائم و شواهد نشان می دهد که دشمنی ایران و آمریکا افزایش پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است منجر به جنگ شود زیرا با دو قدرتی روبرو هستیم که هیچ کدام از اهداف خود کوتاه نخواهند آمد؛ آمریکایی ها هر چه در توان داشتند به کار گرفتند تا ایران را به زانو در آورند اما نتوانستند؛ طبیعتا اگر جنگی صورت گیرد فراگیر و جهانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: به نظر بنده جنگ گسترده ای رخ نخواهد داد و حرکت خاورمیانه در نهایت به سمت صلح و ثبات خواهد بود و نیروهای خارجی از منطقه خارج خواهند شد؛ شرایط به گونه ای است که یا باید جنگ شود یا باید صلح و آرامش منطقه را فرا بگیرد و راه سومی وجود ندارد.

حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: آمریکا تصور می کرد با شهادت سردار سلیمانی جریان مقاومت تضعیف می شود , به شکلی که از هم فرو خواهد پاشید اما دقیقا قضیه بر عکس شد؛ در ساعات اولیه جانشین او از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شد که تجربه اش کمتر از سردار نیست و حتی پیش از او در مسائل بین المللی و اسرائیل ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروزه مجلس تصویب کرده 200 میلیون یورو از سوی دولت به جریان مقاومت داده شود در حالی که پیش از این به طور آشکار چنین کاری صورت نمی گرفت زیرا فضا به گونه ای بود که عده ای اعتراض می کردند اما با حضور گسترده مردم مشخص شد که مردم پی بردند، باید از جریان مقاومت حمایت کرد بنابراین تصویب طرح سه فوریتی کار بی سابقه ای در طول تاریخ انقلاب بود و هیچ بازخورد منفی هم نداشت و مردم هم پذیرفتند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید بر این که جریان مقاومت قرار است محکم تر و با قوت تر از سابق به پیش رود، اظهار کرد: ترامپ و غرب دچار سردرگمی عجیبی شده اند که می خواهند این وضعیت را مدیریت کنند تا به جنگ کشیده نشود بنابراین بسیاری را واسطه کردند که ایران حضور برخی از آنها را نپذیرفت.

وی ایجاد و افزایش هم دلی در خارج و کل جهان اسلام را نشان دهنده دوری از تنش در میان مسلمانان دانست و گفت: پیش از شهادت سردار سلیمانی به دلیل حمایت عربستان از مخالفت های داخلی عراق، این کشو داشت از دست ایران خارج می شد اما شهادت سردار سلیمانی یک شور حماسی و همدلی میان ایران و عراق به وجود آورد که اگر ما بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم و با تسویه حساب های سیاسی آن را خراب نکنیم روز به روز بهتر خواهد شد و شاهد خروج آمریکایی ها از منطقه خواهیم بود./1324/

مصطفی رستمی
ارسال نظرات