۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۳۴۶۹۴
امام جمعه کرج:

هیبت دروغین آمریکا در هم شکست

هیبت دروغین آمریکا در هم شکست
آیت الله حسینی همدانی گفت: در حمله ایران هیبت دروغین آمریکا در هم شکست و با خفت و ذلت در جلوی چشم جهانیان خوار و ذلیل شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به عملیات روانی دشمن برای وارونه جلوه دادن حقایق گفت: دشمن با عملیات روانی گسترده سعی دارد شرایط را به نفع خود تغییر دهد و در این راه تمام توان رسانه ای خود را سال‌هاست که به خط کرده است.

امام جمعه کرج گفت: جنگ روانی ابعاد مختلفی دارد. یک بعد آن جنگ روایت‌هاست؛ در جنگ روایت‌ها طرفین سعی می‌کنند روایت خودشان را نسبت به وقایع با استفاده از علوم چون روانشناسی و استفاده از دیپلماسی و فضای مجازی رسانه های تصویری و هنر ... به خورد مخاطب بدهند و در این تقابل کسی پیروز است که بتواند به سرعت اولین روایت را به افکار عمومی القا بکند و آن روایت اول را با یک جذابیت و هنرمندانه به ذهن افکار عمومی انتقال دهد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند به 200 هزار سرباز نیاز دارد و چندمیلیون دلار باید هزینه کند تا برای مدت کوتاهی به صورت گسترده با ما بجنگد اما ظرفیت تقابل رسانه ای در این است که بدون پرداختن این هزینه ها تصویری از خودش ایجاد کند که به اهدافش بدون درگیری برسد.

امام جمعه کرج اظهار داشت: در جنگ روایت‌ها واقعیت‌های عینی مهم نسیت و دشمن تلاش دارد ما را دچار چالش ذهنی بکند به طوری حتی حقایق دیده شده در میدان واقعیت هم ذهنیت افراد را تصحیح نمی‌کند! افرادی که نسبت به توانایی های کشور دچار بدبینی هستند برای این افراد هرچه پیشرفت های مهم و بزرگ کشور بگوئیم باور نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: در سال‌های اخیر برای اینکه بتوانند مردم را مقابل نظام قرار دهند دشمن بیش از 8 هزار رسانه مکتوب و تصویری را به خط کرد تا با دو قطبی سازی جنگ و صلح و معیشت امنیت ،تئوری سازی سازش را در کشور دنبال کردند اما به فضل الهی و نقش برجسته رهبری و همراهی مردم نتوانستند به اهداف خود برسند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در همین اتفاقات اخیر منطقه جنگ روایت ها به شدت در جریان بود گفت: دشمن تلاش داشت حشدالشعبی و حزب الله را به عنوان عاملان مشکلات عراق و لبنان معرفی کنند و آمریکا و عربستان را ناجی مردم منطقه معرفی بکنند.

امام جمعه کرج گفت: از حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم ایران و به ویژه مردم استان البرز در برپایی مراسمات گوناگونی که برای بزرگداشت شهدای مقاومت وبه خصوص حاج قاسم سلیمانی برگزار شد تشکر می‌کنم.

آیت الله حسینی همدانی اولین انتقام را از آمریکا گرفتیم و خداوند پیروز اصلی این اتفاقات بود؛ آیا آمریکا برای نابودی دین تلاشی بوده است که نکرده باشد؟ آمریکا تلاش کرده تا با ایجاد نحله های انحرافی، جنگ، تهدید، تطمیع و تبلیغات گسترده مردم را از زندگی دینی و ارزش های الهی و اخلاقی دور کند اما چه کسی غیر از خدا اختیار قلب ها را در دست دارد؟ دیدید که خداوند معنویت باوری و دفاع از دین و ارزش های الهی را در تشییع جنازه شهید سلیمانی و یارانش به رخ دنیا کشید و همه افراد از اقشار مختلف پای این تابوت آمدند.

وی با اشاره به پاسخ محکم ایران با جنایت آمریکایی ها گفت: آمریکا و استکبار جهانی از قدرت نمایی الهی منگ بودند. ما یک سیلی به او زدیم تا هشیار شود. انتقام اصلی در مراحل بعد توسط ما و گروه های مقاومت به نوبت و در زمان‌های مختلف گرفته خواهد شد و کمترین این انتقام خروج آمریکا و هم پیمانانش از منطقه غرب آسیا خواهد بود. انتقام ما باید منجر به این بشود که دنیا از لوس خباثت آمریکا و رژیم صهیونیستی پاک شود.

وی افزود: از نیروهای شجاع سپاه و فرمانده هوافضای سپاه سردار حاجی‌زاده بابت این عملیات تشکر می‌کنیم و یاد و خاطره شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران را هم گرامی‌می‌داریم.

امام جمعه کرج از تصویب طرح سه فرویتی تروریستی خواندن ارتش آمریکا، وزارت دفاع و نهادهای وابسته هم قدردانی کرد و گفت: اقدام دولت در برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجام هم قابل تقدیر است که البته اجرایی کردن آن باید با سرعت انجام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان داشت: افراد خود فروخته‌ای که در برهه‌های دیگری اغراض پلید خود را نشان داده‌اند و همیشه نظام را متهم کرده‌اند در این شرایط دلسوز شده‌اند و برای اینکه مردم را وادار به عقب نشینی کنند در رسانه‌هایشان می‌دمند که اگر دنبال انتقام باشید دوباره سایه جنگ بالای سر کشور می‌آید و معیشت مردم به خطر می‌افتد و سعی در برهم زدن آرامش افکار عمومی دارند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: نقش بازدارندگی انتقام بر همه روشن است. در حمله ایران هیبت دروغین آمریکا از بین رفت و با خفت و ذلت در جلوی چشم جهانیان خوار و ذلیل شد. قسمت عمده مشکلاتی که مردم ما در رابطه با معیشت دارند مربوط به بی تدبیری و بی حوصلگی و منفعت طلبی یک عده ای است که اگر این افراد درست بشوند مشکلات حل می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی از مسؤولان استان البرز خواست در به کارگیری افراد به استعلام دستگاه های اطلاعاتی توجه کنند اما بعضا دیده می‌شود که آقایان تمکین نمی‌کنند این آثاری بدی برای خود آن شخص و برای مردم دارد.

وی ادامه داد: کسی که دستگاه اطلاعاتی گفته نباید به کار گرفته شد مسؤولیت می‌گیرد، بنده در عزل و نصب ها دخالت نمی‌کنم اما باید از دستگاه های نظام حمایت کنم، اینکه دستگاهی بی توجه به نظر دستگاه دیگر باشد این موجب پیش آمدن مفاسد می شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه چندین نوبت تذکر دادم درست در زمانی که مردم مشغول عزاداری برای سردار سلیمانی بودند عده‌ای را در مناصب چیدند، این ظلم بزرگی است، انتصاباتی در استان به خصوص در شهرداری کرج شد که در اینجا بیشتر توضیح نمی‌دهم، این باید سریعاً جبران شود و به حالتی که بوده برگردد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه به زودی نتیجه احراز صلاحیت داوطلبان مجلس از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود گفت: در خصوص رد یا تایید صلاحیت ها ضمن قدردانی از تلاش شورای نگهبان برای حفظ حقوق مردم، اگر اعتراضی هست قانونگذار فرصت داده است بنابراین باید ضمن خویشتن داری با اقدام از طریق مجاری قانونی مسیر احقاق حق خود را دنبال کنند./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات