۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۳۴۷۴۱

شیعیان استانبول یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشتند

شیعیان استانبول یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشتند
گروهی از شهروندان ترکیه با گرامی داشت یاد شهید سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس در مقابل سرکنسولگری این کشور در استانبول تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از شهروندان ترکیه که اکثریت آنها را شیعیان عضو نهضت جوانان جنبش زینبیه تشکیل می‌دادند، به مناسبت روز سوم خاکسپاری پیکر شهید سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در مقابل ساختمان سرکنسولگری کشورمان در استانبول تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان در پایان بعد از قرائت قرآن و خواندن دعا، به یاد سردار سلیمانی به نثار گل پرداختند.

سپهبد سلیمانی فرمانده سپاه قدس و المهندس به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، بامداد چهارشنبه ۱۳ فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار واقع در غرب عراق شلیک شد.

بعد از شهادت سردار سلیمانی به دست رژیم آمریکا، مقامات و شخصیت‌های ترکیه این حمله تروریستی را محکوم کردند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه چند روز پیش با بیان اینکه آمریکا با ترور سردار سردار سلیمانی باعث تشدید تنش‌ در منطقه شده است، ‌تصریح کرد که ترور فرمانده ارشد یک دولت و کشور بی‌پاسخ نمی ماند.

اردوغان این مطلب را در گفت وگو با شبکه «سی. ان. ان ترک» اعلام کرد و افزود: ما برای کاهش تنش میان ایالات متحده آمریکا و ایران تلاش فراوانی کرده‌ایم.

وی درباره تنش میان آمریکا و ایران همچنین با بیان این که به تازگی متوجه تشدید بحران در عراق شدیم، ‌ افزود: انتخاب عراق برای این امر نیز معنادار است و متاسفانه تاکنون حل تنش میان آمریکا و ایران به‌رغم تمام تلاش‌ها و اقدامات بین‌المللی ممکن نشده است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات