۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۳۴۸۳۹
واکنش طلاب و اساتید جامعه‌الزهرا در پی شهادت سردار شهید سلیمانی؛

سردار شهید سلیمانی عمود خیمه انقلاب بود

سردار شهید سلیمانی عمود خیمه انقلاب بود
طلاب و اساتید جامعه الزهرا(س) ضمن محکوم کردن جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی و همرزمانش، وظایف طلاب و مردم را برای انتقام سخت از این جنایت تبیین کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سراسر ایران این روزها داغدار سردار بزرگ و پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی و همرزمانشان است که به دست آمریکای جنایتکار به شهادت رسیدند.

پیکرهای مطهر این شهدا در شهرهای اهواز، مشهد و تهران تشییع شد و روز دوشنبه شهر مقدس قم، میزبان این شهدای بزرگوار بود.

طلاب و اساتید جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز همچون ملت ولایتمدار و شهیدپرور ایران از این واقعه متأثر شدند و این عمل جنایتکارانه آمریکا را محکوم کردند.

در نخستین روز شهادت سردار، طلاب خوابگاهی با وجود اینکه در بازه زمانی امتحانات هستند، با حضور در نمازخانه به سوگ نشستند و فضای مراسم معطر به نام حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام و علمدار کربلا حضرت أباالفضل العباس علیه‌السلام شد.

در این مراسم، خانم حیدری مجد، استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه این حادثه امروز قلب همه آزادیخواهان جهان را به درد آورده است، اظهار داشت: درخت اسلام با خون شهدا آبیاری می‌شود و پایدار می ماند و شهادت این سردار بزرگ اسلام از این حیث بسیار بااهمیت است.

استاد حیدری مجد، ولایتمداری و پیروی از ولایت فقیه را یکی از ویژگی های شاخص سردار شهید سلیمانی برشمرد و تصریح کرد: ایشان و همرزمانش در همه ابعاد زندگی پیرو خط ولایت بودند و طلاب هم باید در این زمینه از ایشان الگو بگیرند.

روز پس از شهادت سردار و همرزمانش، برخی اساتید، طلاب و کارکنان برای قوت قلب در مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا علیهاالسلام حضور یافتند و با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی پیمانی دوباره بستند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عمود خیمه انقلاب بود/ وظیفه تک تک ما حفظ انقلاب اسلامی است

خانم معصومه دستجانی فراهانی، طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار شهید سلیمانی، اظهار داشت: ما ایرانیان بزرگرین قربانی تروریست در دنیا هستیم و بیشترین شهدای ترور را در دنیا داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در ایران داریم، گفت: معمولا نظامیان ما در میدان جنگ به شهادت می‌رسند، اما اینکه یک سردار و ژنرال نظامی در جایی غیر از زمان جنگ و در خاک کشوری دیگر شهید می‌شود، نشان دهنده نقض قانون بین المللی است.

این پژوهشگر تاریخ شفاهی تصریح کرد: هیچ کشوری اجازه ندارد حتی اشخاص عادی کشوری را در کشور دیگر ترور کند و این نقض حقوق بشر و قانون جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا بزرگترین ناقض قانون و بزرگترین حامی تروریسم در دنیا است، عنوان کرد: ما از نظام جمهوری اسلامی ایران، دولت و سپاه پاسداران انتظار داریم که بعد از این اتفاق، جواب دندان‌شکنی به این اقدام خصمانه بدهند تا دشمن و آمریکا دیگر جسارت اینگونه اعمال را نداشته باشد.

دستجانی فراهانی ادامه داد: وظیفه تک تک ما حفظ انقلاب اسلامی است؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عمود خیمه انقلاب اسلامی بود و قصد آمریکا از بین بردن این انقلاب است.

وی اظهار کرد: ما آرزوی شهادت داریم و تهدیدهای آمریکا نمی‌تواند بر در خواست ما برای انتقام سخت تأثیری بگذارد.

این فعال فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: اگر ما نسبت به این اتفاق واکنشی نشان ندهیم و یا واکنش کوچکی داشته باشیم، بدون شک آمریکا اقدامات بدتر از این را مرتکب می‌شود و حتی ممکن است با جنگ نیابتی دوباره ما را درگیر جنگ‌ها در مرزهای کشور بکنند.

فراهانی یادآور شد: امروز چشم مسلمانان جهان به سمت ایران است و دولت به عنوان بزرگترین قوه اجرایی کشور باید مقتدرتر در دنیا ظاهر شود.

وی تصریح کرد: بنا بر گزارش‌های خبری یکی از بندهای FATF، تحویل دادن سردار سلیمانی بود، حال آنکه برخی مسئولان با اجرای این قرارداد موافق بودند.

طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به عدم تعهد آمریکا به اجرای برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا قبل از انقلاب اسلامی و در طول تاریخ، چهره واقعی خود را نشان داده بود و آزموده را آزمودن خطا است؛ بنابراین دولت باید جدی‌تر با این موضوع برخورد کند و اقتدار از دست رفته ایران را برگرداند.

انتقام سخت فقط به صورت نظامی نیست/همه مردم می‌توانند منتقم خون سردار و همرزمانش باشند

خانم معصومه عبداللهی، طلبه مدرسه علمیه صالحات نیز ضمن عرض تسلیت به این مناسبت، اظهار داشت: ما جوانان دهه هفتاد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نبودیم و تا به حال ترور ندیدیم و اولین بار است که ترور یکی از سرداران کشور را می بینیم.

وی یادآور شد: ما سردار را از نزدیک ندیدیم و شخصیت ایشان را به درستی نمی‌شناختیم و تازه فهمیدیم چه کسی را از دست دادیم، زمانی که خبر شهادت سردار و همرزمانش را شنیدیم، بسیار متأثر شدیم و همانند عموم مردم خواستار انتقام سخت از آمریکای جنایتکار هستیم.

طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در پیام تسلیتی که بدین مناسبت منتشر کردند، فرمودند: «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند»، ما وقتی این پیام را دیدیم، به این موضوع فکر کردیم چگونه می توان انتقام خون این شهدا را گرفت.

وی با بیان اینکه تک تک افراد جامعه در برابر خون سردار سلیمانی و دیگر همرزمانش مسئول هستند، ادامه داد: ما ابتدا تصور می کردیم انتقام سخت فقط به صورت نظامی است، اما امروز به این نتیجه رسیدیم که انتقام سخت فقط به صورت نظامی نیست و همه ما در هر جایگاهی که هستیم می توانیم منتقم خون شهیدان باشیم.

عبداللهی تصریح کرد: همه افراد جامعه در برابر خون شهدا مسئول هستند و در هر عرصه ای می توان فعالیت کرد و انتقام سختی از این جنایت گرفت.

وی بیان داشت: جوانان می‌توانند برای تشکیل زندگی وسایل ایرانی بخرند، مادران و پدران می‌توانند فرزندان خود را با سبک زندگی اسلامی تربیت کنند و به همین صورت هر فردی در هر عرصه ای می‌تواند .

سردار شهید سلیمانی؛ نماد مقاومت در دنیا

خانم مریم اسماعیلی استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، عنوان کرد: سردار سپهبد شهید سلیمانی به عنوان نماد مقاومت در دنیا مطرح است.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: اگر سردار در داخل ایران شهید می‌شد، می‌گفتند تروریست‌ها سردار را به شهادت رساندند، اگر در سوریه به شهادت می‌رسید، به داعش نسبت می‌دادند، اما سردار پرافتخار ما و همرزمانش به وسیله بزرگترین دشمن اسلام و انقلاب و به فرموده امام خمینی(ره)، شیطان بزرگ به شهادت رسیدند و این اوج جبهه حق در مقابل اوج جبهه باطل بود.

اسماعیلی گفت: امروز خون مقدس سردار شهید قاسم سلیمانی نه در میدان جنگ بلکه ظالمانه و ناجوانمردانه به زمین ریخته شد و این خون مظلوم جواب می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهادت سردار، باطن آمریکای جنایتکار را به همگان نشان داد، افزود: آمریکا با انجام چنین جنایتی باید شمارش معکوس نابودی خود را حساب کند.

وی همچنین به با بیان اینکه آمریکا نسبت به مفهوم تروریست و حقوق بشر بازنگری داشته باشد، یادآور شد: آمریکا جبهه مقاومت را تروریست می خواند، حال آنکه خود آمریکا بزرگترین تروریست است و جبهه مقاومت درصدد است تا غده های سرطانی را از جوامع اسلامی از بین ببرد.

وی با بیان اینکه برخی مردم با شهادت سردار سلیمانی از خواب غفلت بیدار شدند، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به فرموده امام راحل (ره) به انقلاب حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف وصل خواهد شد و چنین قضایایی هم بدون شک زمینه ساز ظهور خواهد بود.

ما سربازان ولایت به کمتر از نابودی و براندازی نظام سلطه در منطقه راضی نخواهیم شد

معصومه عسگراقدم طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز به ارواح طیبه سردار شهید سلیمانی و همرزمانش سلام داد و گفت: سلام بر تو ای سردار دل‌ها، سلام بر تو ای یاور مظلومان، سلام بر تو ای پدر یتیمان، آسمانی شدنت مبارک باشد.

این طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: در غم از دست دادنت دلمان آتش می‌گیرد و آتش خشم و کینه در وجودمان زبانه می‌کشد؛ این خشم آمریکای پست و ملعون را، اسرائیل جنایت‌کار را، آل‌سعود خائن را و تمام کسانی را که در این جنایت دست داشته اند، به آتش خواهد کشاند.

عسگر اقدم بیان داشت: آری انتقام خون پاک و مطهرت را، انتقام خون پاک و مطهر ابومهدی را و انتقام خون پاک تمام شهدا و مظلومین عالم را از ملعونان و ظالمان پست و بزدل خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه ما سربازان ولایت به کمتر از نابودی و براندازی نظام سلطه راضی نخواهیم شد، تأکید کرد: آمریکای ملعون منتظر انتقام سخت ما باشد و ستون‌های کاخ سفید از صدای قدم‌های استوارمان به‌لرزه درخواهد آمد.

این طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان عنوان کرد: ما گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی هستیم و برای تبلیغ دین و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را خواهیم کرد./1370/ج

ارسال نظرات