۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۳۴۹۴۶
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

نتیجه دوری از سبک زندگی اسلامی افزایش ناهنجاری‌ها است

نتیجه دوری از سبک زندگی اسلامی افزایش ناهنجاری‌ها است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه نتیجه دوری از سبک زندگی اسلامی و سنت نبوی، افزایش طلاق و ناهنجاری‌ها است، گفت: متأسفانه طلاق درمیان زوج‌های تحصیل کرده افزایش پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت در حسینیه ثارالله اهواز، با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین کانون تربیت است، اظهار داشت: دقیق‌ترین دستورالعمل‌هایی که در تربیت فرزند تأثیر به سزایی دارد همانا با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) محقق می‌شود، بانویی که در خانه‌ای کوچک و با کمترین امکانات بهترین بهره بری را برای تربیت فرزندان بکار برد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم بر سبک زندگی اسلامی تأکید‌های زیادی شده است، خاطرنشان کرد: بنا به گفته امیرمؤمنان رعایت «حق الله، حق الرسول و حق الولی» سبب می‌شود که انسان حتی در بستر مرگ گرچه به مرگ طبیعی از دنیا برود، اما شهید حساب شود؛ حضرت زهرا (س) مصداق رعایت کننده چنین حقوق‌هایی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه در روایت مذکور، حق الله به معنای بندگی خدا است، افزود: حق الرسول، همان سنت نبوی است و به عبارتی دیگر همه رفتار‌های ما در چارچوب سنت محمد و آلش باید محقق شود که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر چنین امری با طرح بحث ضرورت سبک و روش زندگی اسلامی تأکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه معنای سبک زندگی اسلامی، خود را در چارچوب سنت قرار دادن است، بیان داشت: در سبک زندگی اسلامی باید همه رفتار‌ها براساس دستورالعمل‌های خدای متعال، رسولش و اهل بیتش باشد، عبادت بدون مطابقت با سنت نبوی یک نوع بدعت محسوب می‌شود که نماز تروایح نمونه آن است.

وی با بیان اینکه نتیجه دوری از سبک زندگی اسلامی و سنت نبوی، افزایش طلاق و ناهنجاری‌ها است، ادامه داد: متأسفانه طلاق در میان زوج‌های تحصیل کرده افزایش پیدا کرده است حال آنکه در گذشته چنین معضلی در میان خانواده‌ها حتی خانواده‌های کم سواد و بی سواد وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حق الولی همانا محبت و اطاعت است، اضافه کرد: در این باره باید پیامبر و آلش را دوست داشت، علاقه و ارادت مردم و محبوب دل‌ها بودن شهید سپهبد سلیمانی بخاطر ارتباط رعایت حق الله و حق الرسول و حق الولی است حتی آزادیخواهان و بی دین‌ها نیز در غمش گریستند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: حلقه مفقوده در میان بسیاری از مسؤولان عدم تمکین به فرمان رهبری است هر چند که زبانی خود را سرباز رهبری می‌دانند؛ اما شهید سپهبد سلیمانی برای یک لحظه نگذاشت سخن امام و ولی مسلمین بر زمین بماند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه رفتار‌های شهید سپهبد سلیمانی خالصانه بود، عنوان داشت: اقدامات سردار نه برای خودنمایی بلکه در راستای کسب رضایت الهی بود؛ فقدان چنین مدیریتی در جامعه کنونی ما احساس می‌شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات