۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۳۴۹۷۲

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان از خسارت سیل به مددجویان زنجانی

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان از خسارت سیل به مددجویان زنجانی
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از پرداخت یک میلیارد و ۲۷ میلیون تومان بابت خسارت وارده به منازل مسکونی هزار و ۴۵۳ مددجوی کمیته امداد در اثر بارش‌های ابتدای سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، هدایت صفری گزارشی از وضعیت مددجویان آسیب‌دیده از بارش‌های ابتدای سال گفت: همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه هستند و بر این اساس یک میلیارد و 27 میلیون تومان از خسارات وارد شده به منازل مسکونی مددجویان استان زنجان از طریق بیمه پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان افزود:‌ بارندگی‌های ابتدای سال برخی از استان‌های کشور را درگیر کرد و موجب وارد آمدن خسارات به منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از منازل مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز در این حوادث آسیب دیدند و در حال حاضر خسارت یک هزار و 453 خانواده پرداخت شده است.

صفری با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از حوادث، هزینه‌های بالایی را برای خانواده‌های آسیب‌دیده به دنبال دارد، گفت: به‌منظور پیشگیری از مشکلات ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، منازل مسکونی و اثاثیه 19 هزار و 573 خانوار مددجوی زنجانی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان به سایر حوادث رخ داده در بین مددجویان این نهاد هم اشاره کرد و افزود: براساس ارزیابی‌های انجام‌ شده 88 درصد از مجموع حوادث ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد، از ابتدای امسال تاکنون، آتش‌سوزی منازل مسکونی یا اثاثیه منزل به‌صورت کلی و جزئی گزارش شده است، که با پیگیری‌های انجام‌شده حدود 30 میلیون تومان از مجموع خسارات وارده به مددجویان آسیب‌دیده جبران شده است.

وی به ارائه آموزش‌های امداد و نجات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با هدف افزایش ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خسارت ناشی از آن نیز اشاره کرد و افزود: ارائه بسته‌های مختلف مشاوره‌ای و پیشگیرانه برای مددجویان تحت حمایت در مواقع آسیب و بحران از جمله آتش‌سوزی، زلزله و سیل و سایر بلایای طبیعی از خدمات کمیته امداد در این بخش است./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات