۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۳۴۹۸۴

تخصیص بیش از ۱۵ میلیارد اعتبار برای اجرای ۲۳ طرح در بقاع متبرکه گچساران

تخصیص بیش از ۱۵ میلیارد اعتبار برای اجرای ۲۳ طرح در بقاع متبرکه گچساران
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: امسال مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای توسعه، تجهیز و تکمیل بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، فرزین بهمنی آزاد با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای توسعه، تجهیز و عمران بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اظهار کرد: در سال مالی جاری 98 - 99 اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 200 میلیون ریال برای توسعه، تجهیز و تکمیل بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: همچنین امسال 2 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار برای توسعه، تجهیز و تکمیل بخشی از بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه گچساران از جمله احداث زائر سرااختصاص داده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران عنوان کرد: همچنین سقاخانه بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه با کمک خیرین از استان بوشهر و کشورهای خارجه از جمله کویت بالغ بر 150 میلیون تومان احداث شده است.

بهمنی‌آزاد یادآور شد: بخشی از نذورات این امامزاده به هزینه‌های ضروری مدیریتی، خادم، نظافت‌چی و بخشی در قسمت فرهنگی صرف برگزاری مراسم و بخشی دیگر از آن نیز در قسمت عمرانی هزینه می‌شود.

این مسؤول گفت: در سال مالی گذشته مبلغ 25 میلیارد ریال برای توسعه، تجهیز و تکمیل بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اختصاص داده شد که از این میزان 14 میلیارد ریال معادل 60 درصد این اعتبارات جذب شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: این میزان اعتبار برای توسعه و مرمت زیرساخت‌های عمرانی 23 بقاع متبرکه و ۱۰۰ مسجد و حسینیه در گچساران جذب شد.

بهمنی گفت: طرح‌های عمرانی در دست اجرا در بقاع متبرکه این شهرستان از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۴۱ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد که کار عمرانی در ۵۶ درصد از این مکان های مذهبی در دست اجرا است، ادامه داد: در حال حاضر کار عمرانی در بقاع متبرکه از جمله تکمیل ساختمان های امامزاده میر عزیز لیشتر، سید محمد (ع) لیشتر، یحیی (ع) چهاربیشه، مصیب بن جعفر (ع) ناصرآباد، سید محمد (ص) انجیر سیاه و امامزاده جعفر (ع) و آمنه خاتون (س) از پروژه های در دست اجرای اوقاف این شهرستان است.

رئیس اداره اوقاف گچساران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه‌ها از سال ۹۲ و ۹۳ آغاز شده و برای تکمیل آنها نیاز اعتبارات عمرانی است، اذعان کرد: در حال حاضر 90درصد از بقاع متبرکه این شهرستان راه دسترسی مناسب دارند.

بهمنی خاطرنشان کرد: افزایش زیرساخت های رفاهی در بقعه متبرکه راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی و بهبود کیفی برنامه های فرهنگی به شمار می‌رود./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات