۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳
کد خبر: ۶۳۴۹۹۲
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

کاری کنیم که رزمندگان در زمان خطر با شجاعت تصمیم بگیرند

کاری کنیم که رزمندگان در زمان خطر با شجاعت تصمیم بگیرند
رییس مرکز خدمات حوزه با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگانی که شهید گونه در کرمان و سقوط هواپیما به رحمت خدا رفتند، گفت: حوادث اخیر بسیار تلخ است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در جمع اعضای ستاد تکریم خانواده شهدای مدافع حرم که در سالن جلسات مرکز خدمات برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان گفت: امیدواریم خداوند به برکت خون شهدا روز به روز جبهه مقاومت را در منطقه موفق‌تر گرداند و شکست دشمنان را نزدیک‌تر قرار دهد و شاهد پیروزی‌های بیشتر در این جبهه باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگانی که شهید گونه در کرمان و سانحه سقوط هواپیما به رحمت خدا رفتند، گفت: حوادث اخیر بسیار تلخ است، ولی نباید اجازه داد با این تلخی‌ها جبهه خودی دچار تشتت شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه این اتفاق نباید رخ می‌داد و باید مراقبت شود که دیگر شاهد این‌گونه وقایع نباشیم، افزود: سپاه پاسداران 40 سال برای محافظت از کشور تلاش کرده است و این اتفاق نباید باعث شود عظمت انقلاب و جبهه مقاومت و این حرکت شجاعانه که انعکاس جهانی داشت نادیده گرفته شود.

وی بیان کرد: از جنگ جهانی دوم هیچ پایگاه آمریکایی مورد حمله قرار نگرفته بود و اولین بار بود که کشوری به پایگاه‌های آنها حمله می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: ما نباید اشتباهات را نفی کنیم و از طرف دیگر نباید به این صورت باشد که دیگران آن را بهانه کنند و ما جواب ندهیم. باید خیلی جدی، متین و با روحیه جواب دهیم و این‌گونه نباشد که سپاه تضعیف شود، چراکه در این صورت رزمندگان در زمان خطر نمی‌توانند با شجاعت تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه این موضوع اعلام شود دشمنان با همه خانواده‌های ایرانی تماس گرفته بودند و وزارت خارجه آمریکا نیز با کشورهایی مانند اکراین مذاکره کرده بود؛ مسئولان ما در این موضوع باید فعال باشند و ما نیز نباید منفعل عمل کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: این گرفتاری‌ها برای همه انبیا و اولیای الهی بوده است و صرفاً برای جمهوری اسلامی نیست و هر کس در مسیر حق قرار بگیرد با این مشکلات رو به رو خواهد شد.

وی با اشاره به آیه 110 سوره یوسف که می‌فرماید «حَتَّیٰ إِذَا اسْتَیْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ کُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا» گفت: آنقدر گرفتاری برای جبهه حق ایجاد می‌شد که پیامبران الهی گاهی مأیوس می‌شدند و می‌گفتند چرا نصرتی که خداوند وعده داده است فرا نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: این قانون خدا است که در جبهه حق باید افراد خالص‌تر و پاک‌تر باشند و از نظام مادی بریده شده و به حضرت حق متصل شوند. این سختی‌ها برای انبیا و ائمه(ع) نیز بوده است و نباید ما را دلسرد کند؛ خداوند وعده پیروزی داده است کما اینکه در این 40 سال شاهد این پیروزی‌ها بوده‌ایم.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: به تناسب شرایط لازم است که همدیگر را تضعیف و تخریب نکنیم و برکات خون شهدای مقاومت در عراق را حفظ کنیم و نگذاریم از دست برود.

وی با قدردانی از فعالیت‌های ستاد تکریم خانواده شهدای مدافع حرم گفت: به دلیل اینکه انگیزه شما ایمانی است در شما آسیب کارهای اداری وجود ندارد و امیدوارم در خدمت‌رسانی بیش از پیش موفق‌تر باشید. مطمئن باشید دعای خیر حضرت ولی‌عصر(عج) بدرقه شما هست و زندگی شما را بیمه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: مقام معظم رهبری در برخی فرمایشاتشان بر یک نکته تأکید دارند که کارهای خیر معمولاً شروع می‌شود ولی به مرور زمان منقطع و به فراموشی سپرده شود. نباید بگذاریم این کار خیری که شروع شده متوقف شود بلکه باید آن را ادامه دهید و با همت مضاعف پیگیری کنید.

همچنین، حجت الاسلام طاهری مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ما مالک اشتر زمان خودمان را از دست دادیم و مردم هم انصافاً حق مالک زمان و فرزند امیرالمؤمنین(ع) را به خوبی ادا کردند و تشییع جنازه‌های با شکوهی برگزار شد.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) پس از شهادت مالک اشتر بسیار تنها شدند، ولی پس از شهادت سردار سلیمانی ملت ایران همه آمدند و این ضایعه را به رهبری تسلیت گفتند.

مدیر کل مرکز خدمات استان قم حادثه سقوط هواپیما را بسیار تلخ و ناگوار دانست و گفت: یقین دارم مقام معظم رهبری به شدت ناراحت و غمگین هستند. پس از این اتفاقات امیدوارم کاری کنیم که ولی فقیه زمانمان از ما راضی باشد.

در ادامه جلسه، آقای استاد آقا دبیر ستاد تکریم خانواده شهدای مدافع حرم در سخنانی گزارشی از فعالیت‌های این ستاد ارائه کرد./1370/ج

ارسال نظرات