۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۳۵۱۵۰
حجت الاسلام شکریان تأکید کرد؛

لزوم برخورد قاطع با رفتار‌های مداخله جویانه سفیر انگلیس

لزوم برخورد قاطع با رفتار‌های مداخله جویانه سفیر انگلیس
حجت الاسلام شکریان، رفتار‌های مداخله جویانه و نامتعارف سفیر انگلیس را غیر قابل تحمل دانست و گفت: سفیر خاطی انگلیس باید هر چه زودتر از سوی مسؤولان کشور اخراج شود.
حجت الاسلام شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به رفتار‌های غیرمتعارف سفیر انگلیس در تهران، گفت: وزارت امور خارجه و مسؤولان کشور باید در قابل رفتار خباثت آلود این عنصر فتنه انگیز واکنش سخت نشان دهند.
 
وی با اعلام انزجار از رفتار‌های غیردیپلماتیک و غیرمتعارف سفیر دولت استعماری و استثماری انگلیس در تجمعات غیرقانونی دانشگاه تهران، افزود: این کشور در طول تاریخ همواره در برابر ایران اسلامی و همچنین کشورهای اسلامی منطقه خوی خباث آلود داشته است.
 
حجت الاسلام شکریان اظهار داشت: انگلستان همواره طلایه دار استعمار و استثمار در جهان است و باید با این گونه ماجراجویی‌های این کشور فتنه انگیز بشدت برخورد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به حضور فتنه انگیز سفیر دولت بریتانیا در ماجرای دانشگاه امیرکبیر تهران، افزود: جمهوری اسلامی در قبال اینگونه رفتار‌های غیردیپلماتیک و نامتعارف سکوت نخواهد کرد و پشت پرده این اقدامات خرابکارانه به طور قطع دست پلید ایالات متحده و هم پیمانانش هم برای مردم بصیر ایران اسلامی آشکار خواهد شد.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق مداخله جویانه انگلیس در امور برخی کشور‌های اسلامی و منطقه و حتی جهان اشاره کرد و تصریح کرد: این گونه اقدامات موجب تنش در منطقه خواهد شد و به طور قطع این تنش‌ها بسود ملت بزرگ ایران اسلامی نیست و این دولت استعماری و استثماری از این تنش‌ها برای خود و هم پیمانانش بهره برداری خواهد کرد.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به سوابق سیاه و پلید دولت استعماری انگلیس در تاریخ دویست ساله ایران اسلامی اشاره و تاکید کرد: حضور سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی عصر شنبه و رفتار‌های غیرمتعارف وی در این تجمعات بر هیچ کس پوشیده نیست که متأسفانه برخی عوامل بیگانه از مصونیت دیپلماتیک خود سوءاستفاده می‌کنند و باید با این موضوع قاطع برخورد شود تا برای دیگران هم درس عبرت شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های چهل ساله سرداران و سربازان سرافراز اسلام در ایجاد امنیت و آرامش در کشور، بیان داشت: توسعه و پیشرفت‌های نظامی و دفاعی کشور موجب امنیت و اقتدار کشور است و باید نسبت به اتفاقات اخیر و شرایط امروز جامعه اسلامی تحلیل درست و منطقی داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، این رفتار فتنه انگیز سفیر انگلستان را محکوم کرد و اظهار داشت: این رفتار‌های مداخله جویانه و نامتعارف قابل تحمل نیست و این سفیر خاطی باید هر چه زودتر از سوی جمهوری اسلامی از کشور اخراج شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات