۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۳۴۹۹۶

دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران با مراجع تقلید در قم

دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران با مراجع تقلید در قم
نماینده ولی فقیه در مازندران در سفری به قم با حضرات آیات نوری همدانی و جوادی آملی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در سفری به قم با حضرات آیات نوری همدانی و جوادی آملی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار‌ها گزارشی از وضعیت استان در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حوزوی خدمت این دو مرجع تقلید جهان اسلام ارائه کرد.
 
دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران با مراجع تقلید در قم + عکس
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که مازندران در طول تاریخ مهد عالمان و بزرگان دینی بوده است، افزود: شخصیت‌های بزرگی از این استان رشد و نمو پیدا کردند که امروز مایه فخر و مباهات جهان اسلام هستند.
 
امام جمعه ساری با بیان این که علما و مردم مازندران در جریان نهضت انقلاب پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی نهضت انقلاب نیز مردم این منطقه در همه عرصه و صحنه‌های انقلاب خوش درخشیدند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های عظیمی خلق کردند، بیان داشت: تقدیم ده هزار و ۴۰۰ شهید در هشت سال دفاع مقدس گوشه‌ای از رشادت‌ها و مجاهدت‌های مردم این استان در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مردم مازندران در چهار دهه اخیر همواره پشتیبان واقعی انقلاب و نظام بودند، خاطرنشان کرد: در حوادث آبان ماه امسال مردم ولایی، با بصیرت و انقلابی مازندران دست رد به جریان‌های ضد انقلاب زدند.
دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران با مراجع تقلید در قم + عکس
امام جمعه ساری همچنین به برگزاری برنامه‌های متعدد به مناسبت شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی در شهر‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: مردم علوی مازندران همگام با سایر مناطق کشور حضوری بی نظیر در برنامه‌های مرتبط با این شهید سرافراز داشتند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به غنای علمی حوزه علمیه استان در ادوار مختلف اشاره کرد و افزود: از دل همین مدارس علمیه استان مراجع، علما و فرهیختگان بسیاری پرورش یافته اند که امروز همچون خورشیدی برای جامعه اسلامی نور افشانی می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که در حال حاضر حدود شش هزار طلبه برادر و خواهر در سطح مدارس علمیه مازندران مشغول فراگیری علوم دینی هستند، بیان داشت: علیرغم همه مشکلات موجود حدود ۵۰ مدرسه علمیه در سراسر استان به کار ارزشمند تربیت و تعلیم طلاب اشتغال دارند.
 
همچنین در این دیدارها، حضرات آیات نوری همدانی و جوادی آملی ضمن ابراز خرسندی از انتخابات حجت الاسلام والمسلمین لائینی به عنوان نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان، تأکید کردند: در وقایع اخیر مردم مازندران ثابت کردند که در دینداری برجسته و ثابت قدم هستند.
 
این دو مرجع تقلید همچنین در این دیدارها ضمن بیان اخلاص و رفتار دینی حجت الاسلام والمسلمین لائینی و همچنین آرزوی سلامتی برای وی از امام جمعه ساری خواستند بیش از پیش نسبت به برگزاری کلاس‌های اخلاق محور کوشا باشند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات