۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۳۴۸۷۴
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

تبیین خطبه فدکیه در سطح مدارس علمیه مازندران

تبیین خطبه فدکیه در سطح مدارس علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تبیین خطبه فدکیه همزمان با ایام فاطمیه در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری خطبه فدکیه همزمان با ایام فاطمیه در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این طرح از ۱۹ دی در مدارس آغاز و تا بیست و ششم بهمن ماه ادامه خواهد داشت، افزود: به طور حتم برگزاری این گونه نشست‌ها در سطح مدارس علمیه موجب بهره مندی مناسب طلاب از معارف والای خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی بر ضرورت تبیین نقش و جایگاه این بانوی نمونه اسلام تأکید کرد و گفت: یکی از راهکار‌های مهم جهت تربیت و هدایت گری بشر، معرفی و ارائه الگوی مناسب است که سیره شخصیت حضرات معصومین (ع) نمونه بارز الگوگیری و هدایت است.
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: در میان ائمه معصومین (ع) حضرت فاطمه زهرا (س) با این که عمر بسیار کوتاهی داشتند، اما تجلی کثیر بوده و نه تنها الگوی زنان که اسوه همگان است و تاریخ خود شاهد مظلومیت و عدم شناخت آن حضرت است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران ادامه داد: خطبه آن بانوی بزرگ که در دفاع از خلافت امیرالمؤمنین (ع) ایراد شده گوشه‌ای از عظمت دخت نبی مکرم اسلام بوده و رساترین روشنگری تاریخ است که باید بیشتر از سوی مراکز حوزوی و دانشگاهی به آن پرداخته شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت برگزاری نشست‌های مختلف با هدف تبیین شخصیت آن بانوی نمونه اسلام در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: باید جایگاه واقعی آن حضرت بیشتر برای مردم تبیین شود.
 
حجت الاسلام طبرسی، رساترین دادخواهی و روشنگری، شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)، بندگی راز آفرینش، بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدکیه و شرح غربت را از جمله کتاب‌های معرفی شده به منظور برگزاری نشست‌های بررسی خطبه فدکیه در سطح مدارس علمیه عنوان کرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که خطبه فدکیه سرشار از معارفی گرانقدر در شناخت اسلام حقیقی اهل بیت (ع) و تفکیک آن از اسلام دستگاه خلافت است، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در آن خطبه ارزشمند ضمن پرده برداری از ناهنجاری‌های فرهنگی جامعه مسلمین، به دنیا طلبی، منافع مادی و پایمال کردن بزرگترین حق الهی خود در بهره مندی از حکومت و ولایت اشاره کردند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات