۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۳۵۲۴۵
دبیر جامعه وعاظ اصفهان:

وعاظ در منابر به روشنگری پیرامون مسائل روز کشور بپردازند

وعاظ در منابر به روشنگری پیرامون مسائل روز کشور بپردازند
حجت الاسلام ریاحی با بیان اینکه شرایط کنونی جامعه به زمان شهادت حضرت زهرا(س) شباهت دارد، گفت: وعاظ باید در منابر به روشنگری پیرامون مسائل روز کشور بپردازند.

حجت الاسلام  میثم ریاحی، دبیر جامعه وعاظ اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ضرورت به روز بودن آگاهی و اطلاعات وعاظ و مبلغین به ویژه در شرایط کنونی کشور، گفت: مردم تشنه شنیدن تحلیل و تطبیق اتفاقات و جریانات اخیر با تاریخ هستند و می خواهند وظیفه خودشان را در قبال این وقایع بدانند.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان در افزود: حوادث دی ماه به ویژه شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق و سقوط هواپیمای اوکراینی باعث شده است دل های مردم هم شاد و هم غمگین شود، برهمین اساس مردم نیاز به تشریح و تفسیر اعتقادی مطابق با جریانات اخیر دارند که وعاظ عزیز و بزرگوار با توانمندی که دارند، می توانند بهترین خوراک فکری، روحی و اعتقادی را در دهه فاطمیه برای مردم داشته باشند.

تبیین مسائل روز وظیفه وعاظ است

وی با بیان اینکه مردم هنوز به روحانیت و به ویژه وعاظ اعتماد دارند، تصریح کرد: مناسبت دهه فاطمیه و شهادت شهیده ولایت حضرت فاطمه زهرا(س) که ایشان خودشان را فدای ولایت نمودند و از امام دفاع کردند، الگوی مناسبی برای تطبیق تاریخ و بیان وظیفه افراد در برابر هجمه ها و فشارهای روحی، روانی و حتی عملی دشمن است.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به ضرورت توجه مبلغان و وعاظ به نیازهای فکری و اعتقادی جامعه اظهار کرد: امروز وعاظ محترم باید در تبیین مسائل روز دنیا به ویژه حوادث و جریانات اخیر فعال و گویا باشند. ضمن اینکه این نوع گفتار یعنی تبیین و تشریح جریانات روز از ضروریات است و وعاظ در قبال آن وظیفه دارند که مردم را آگاه نموده و بصیرت افزایی نمایند.

حجت الاسلام ریاحی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه شباهت‌های زیادی به زمان غصب خلافت و شهادت حضرت زهرا(س) دارد، خاطرنشان کرد: در آن زمان نیز فعالیت رسانه‌ای دشمن و اثرگذاری آنها به روی افکار عمومی و همچنین حافظه تاریخی ضعیف مردم و توجه نداشتن به نشانه‌ها و شاخص‌های حق و باطل منجر شد تا دشمنان ولایت بتوانند حضرت فاطمه زهرا(س) را به شهادت رسانده و خلافت پیامبر اکرم(ص) را غصب کنند.

هجمه به سپاه برای از بین بردن امنیت کشور است

وی در ادامه افزود: امروز نیز دشمن با سوء استفاده از مشکلات و رخدادهایی نظیر حادثه سقوط هواپیما در تلاش است تا ستون امنیت و سازندگی کشور یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد حمله و هجمه قرار دهد، این در حالی است که 40 سال است سپاه به عنوان حافظ انقلاب اسلامی و مردم هزاران شهید داده است تا امنیت جامعه تأمین شود.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان بر اهمیت روشنگری وعاظ و مبلغان در زمینه رخدادهای پیش آمده و جلوگیری از سوء استفاده معاندین و دشمنان داخلی و خارجی از شرایط کنونی، تصریح کرد: امروز اگر کسی سپاه را تضعیف کند نه تنها انقلاب اسلامی بلکه امنیت کشور را مورد حمله قرار داده و تضعیف سپاه می تواند منجر به تبدیل شدن ایران به سوریه و عراقی دیگر شود که قطعا هیچ ایرانی عاقلی خواستار چنین بلایی نیست به همین دلیل است که باید ذهن جامعه را از زنگارهای تبلیغاتی دشمنان پاک کنیم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات