۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۳۵۳۴۶

دستور مدیر حوزه های علمیه برای امداد رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

دستور مدیر حوزه های علمیه برای امداد رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
آیت الله اعرافی در نامه ای خطاب به مدیران مدارس علمیه کشور بر لزوم فراهم کردن زمینه لازم جهت کمک رسانی طلاب و فضلای حوزه به سیل زدگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی ضمن ابراز همدری با آسیب دیدگان سیل بی سابقه در سیستان و بلوچستان در نامه ای به مدیران مراکز و مدارس علمیه حوزه های علمیه در استان ها دستور داد تا زمینه کمک رسانی طلاب به مردم آسیب دیده از سیل را فراهم کنند.

متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ156أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ(سوره بقره آیات 156 و 157)

فاجعه سیل خسارت بار استان سیستان و بلوچستان که به جان باختن شماری از هم میهنان عزیز و وارد آمدن خسارت های سنگین مالی به اقشار مختلف و روستائیان گرامی شد، حادثه ای تلخ،دردناک و مصیبت بار است.

اینجانب با تاثر و اندوه فراوان، با همدلی و همدردی، ضمن عرض تسلیت به مصیبت دیدگان، صبر و سلامتی آنان را از خداوند مسألت داشته و رحمت و مغفرت برای جان باختگان خواهانم.

بی گمان چنان که مقام معظم رهبری(مدظله العالی)فرموده اند، وظیفه مسئولان ذی ربط و حوزه های علمیه، روحانیت معظم و معزز، کمک مادی و معنوی به آسیب دیدگان و تسکین آلام و رنج های بازماندگان و کاستن از اندوه آنان است، از خداوند منان صبر جمیل برای بازماندگان و پاداش نیک الهی برای جان باختگان مسألت می نمایم.

از مدیران ارجمند حوزه های علمیه استان ها و مراکز و مداس وابسته می خواهم تا با هماهنگی نهاد های مسئول کشور و نماینده معزز ولی فقیه در استان و نهادها و مراکز حوزه ای و ذی ربط، زمینه های لازم برای هرگونه همیاری با آسیب دیدگان و حضور منسجم طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده و ارائه خدمات خالصانه به مردم استان سیستان و بلوچستان فراهم آوردند و نیز در تبلیغ و ترغیب ملت شریف ایران به یاری هموطنان عزیزمان کوشا باشند، مدیران محترم در تنظیم برنامه های مدارس و مراکز بر اساس توضیح بالا و با هماهنگی لازم با مسئولان ذی ربط مدیریت حوزه ها دارای اختیار و مجازاند.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

/924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات