۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۶۳۵۴۱۱

افشاگری مجتهد از شخصیت و حکومت ضد دینی بن سلمان در عربستان

افشاگری مجتهد از شخصیت و حکومت ضد دینی بن سلمان در عربستان
افشاگر معروف عربستانی در رشته توییت‌هایی به بیان شخصیت وحکومت ضد دینی ملک سلمان و فرزندش ولی‌عهد سعودی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، افشاگر معروف عربستانی روز سه‌شنبه  در یک سری توئیت، اطلاعاتی جنجالی درباره «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و دیدگاه وی درباره دین ، اخلاق ، مردم ، پول و قدرت فاش کرد.

مجتهد گفت که اطلاعاتش یک نتیجه‌گیری یا تجزیه و تحلیل غیرمستقیم نیست، بلکه حقایقی مبتنی بر اخبار به بیرون درز کرده، مشاهدات و اطلاعاتی است که مستقیماً از دایره خود بن سلمان و دایره فعلی و قبلی پدرش سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی دریافت کرده است.

مجتهد نوشت: «محمد بن سلمان نه سواد فرهنگی دارد و نه دانش مهمی، حتی اگر از او یک امتحان اطلاعات عمومی در زمینه تاریخ، جغرافیا، سیاست، اقتصاد، دین و قانون بگیرند حائز بیش از 15٪ نمره هم نخواهد بود، اما او برخی از اصطلاحات و اطلاعات محدود را که برای داشتن ادعای سواد لازم است، بلد است از همین برخی تصور می‌کنند که او حداقل درک اقتصادی دارد».

وی افزود: «اما علی رغم فرهنگ و دانش کم عمق بن سلمان او نظرات دقیقی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد که این خصیصه را از هم پیالگی و نشست و برخاست با پدر و شخصیت‌های نزدیک به پدرش گرفته است، زیرا نقش مستقیم و غیرمستقیمی در شکل گیری شخصیت و ذهنیت او داشتند و این افراد به طور خاص «عثمان العمیر»، «عبد  الرحمن الراشد» و «ترکی الحمد» هستند».

به گفته مجتهد ملک سلمان از «فرمانبرداری از دین» متنفر بود و اگرچه در ظاهر آنچنان این اخلاق خود را نشان نمی‌داد اما در محافل خصوصی تاکید می‌کرد که خطرناک ترین چیز برای حکومت آل سعود اطاعت و کرنش در برابر دین است.

وی افزود: با این حال فهد، سلطان و نایف علیرغم اینکه به ظلم و فساد شهره بودند، اندکی عاطفه، احساس و درک نیاز حکومت به دین در آنها بود، اما در مورد سلمان ، وی علی رغم ریاکاری در مقابل شیوخ ، از نظر معنوی خشک و خالی بود.

مجتهد تصریح کرد: سلمان در مجامع خصوصی خود و در حضور فرزندش موعظه می‌کرد که به زودی دوران اطاعت از دین به پایان می‌رسد و حکومت دین به کشور باز نمی‌گردد و  کاربرد شریعت در حکومت فیصله می‌یابد و تمام تابوهای اجتماعی هم خاتمه می‌یابد، از همین رو سلمان، بیشتر از سلطان و نایف که برادرانش بودند طرفدار ملک عبدالله بود زیرا در مقابله با دین جسورتر از بقیه بود.

به گفته این افشاگر عربستانی، سلمان به اقتضای شرایط با علما و شیوخ قبایل قرابت داشت اما کسانی که در دایره اعتماد او بودند و به آنها حق نفوذ بر فرزندانش را می‌داد، عثمان العمیر عبدالرحمن الراشد و ترکی الحمد و دیگر کسانی بودند که به خصومت با دین و مسخ هویت اسلامی و عربیشان شهره هستند.

مجتهد نوشت: محمد بن سلمان بدین شکل در یک فضای ضد دین و ضد اخلاق و ارزش‌ها که خواهان جدا شدن وطن از هویت عربی و اسلامی است زندگی کرده است و نزد عده‌ای زنادقه و اهل بدعت شاگردی کرده است و این عوامل از او یک شخصیت کاملا مسخ شده ساخت.

وی افزود: به گفته برخی از افراد متدین که موفق به نفوذ به دایره بن سلمان شده‌اند و او از دینداری آنها آگاه نبوده است، بن سلمان حتی گذری هم نامی از خدا به زبانش نمی‌آورد  و  هنگامی که  متوجه چیزی از مسائل و احساسات مذهبی  نزد یکی از اطرافیان خود می‌شود، بلافاصله او را از دایره پیرامون خود بیرون می‌کند به جز چند مورد استثنائی که توجیهات ویژه‌ای دارند.

افشاگر عربستانی گفت: «بن سلمان به قدری تحت تاثیر العمیر، الراشد و الحمد قرار گرفته است که در مجامع خصوصی خود اسلام را به خودی خود خطر می‌خواند، نه فقط خطری که از سوی جریان الصحوه احساس می‌کند و آن را علنا نشان داده است. او از این اهل بدعت یاد گرفته که متون قرآن و سنت پیامبر همگی خطر محسوب می‌شوند و حتی اگر اسلام سیاسی نابود شود خاکستر آن باقی می‌ماند و می‌تواند روزی روشن شود و مردم را علیه حاکمیت بشوراند»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات