۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۳۵۴۷۳
امام جمعه بوشهر:

استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است

استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم این استان در عرصه دفاع و مقابله با متجاوزان دارای کارنامه درخشانی هستند، گفت: استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌ بوشهری صبح امروز در کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر با قدردانی از حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در این کنگره و سپاسگزاری از خانواده معظم شهدا و دست‌اندرکاران این کنگره و با بیان اینکه شهادت ارزشمندترین ارتحال استان از دنیای فانی به دنیای باقی است اظهار داشت: شهادت بال عروج انسان از خاک به افلاک است و اگر ارتحال انسان از دنیا به دنیای باقی شهادت نباشد انسان متضرر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: شهید برای خود عزت، برای خانواده‌اش افتخار، برای ملتش اقتدار می‌آورد و به همین سبب خداوند شهید را در صف عرشیان قرار داده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری استان بوشهر را از دیرباز سرزمین، مقاومت، دیانت، بصیرت و استکبارستیزی بر اساس مبنای دین و برمحور ولایت و حماسه آفرین دانست و تاکید کرد: تاریخ مبارزات ضد استعماری مردم استان بوشهر بیش از 5 قرن می‌رسد که فقط چهار بار مورد حمله انگیس قرار گرفت اما با حکم جهاد علمای استان شاهد مبارزات گسترده مردم این استان در طول تاریخ بودیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برای نخستین بار پرچم مقاومت در استان بوشهر به اهتزاز درآمد تصریح کرد: تاریخ مقاومت ضداستعماری مردم استان بوشهر به بیش از 5 قرن می‌رسد بیش از 4 بار انگلیس به استان بوشهر حمله کرد که با حکم علمای دینی استان بوشهر و سردارانی چون احمد خان، باقرخان تنگستانی، رئیسعلی دلواری حماسه آفریند و مردم مقابل استعمار انگلیس ایستادند و یک وجب خاک این استان به بیگانگان ندادند که افتخار استان است که تاریخ این چنینی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ادامه داد: در مقابل جرثومه‌های فساد، مردم این استان از زن و مرد ایستادند و نگذاشتند از طریق جنوب، ایران مورد تعرض قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: اکنون تمامی کشورهای غربی که طمع به استان بوشهر داشته‌اند تنها گورستان ننگشان در بوشهر دارند.

وی اظهار داشت: دشمن اگر بخواهد از طریق بوشهر به ایران اسلامی حمله کند تنها همان گورستان جایگاشان است هر چند که انگلیس و آمریکا از نام بوشهر و رئیسعلی دلواری به خود می‌لرزند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر سراسر رئیسعلی دلواری است خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس به اندازه روزهای جنگ این استان مورد حمله هوایی قرار گرفت اما ایستاد و نگذاشت آسیبی به کشور وارد شود.

آیت‌الله صفایی بوشهر بیان کرد: استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است که در طول 2 قرن حماسه آفریدند و اکنون نیز با تمام قوت از ولایت دفاع می‌کند.

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی توسط کشور تروریستی آمریکا گفت: آمریکا شهید سلیمانی را که به‌عنوان نماد ضدتروریسیتی است را ترور کرد تا نشان دهد که این کشور در جبهه تروریست قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اعلام این که حمایت از سپاه واجب شرعی و تخریب آن حرام است ابراز کرد: تمام ایران حامی سپاه است و ما به وجود این سپاهیان و نیروهای مسلح افتخار می‌کنیم.

وی زن و مردم استان بوشهر را تجسم عینی مقاومت، ولایت‌مداری، استکبارستیزی و استعمارستیزی دانست و تاکید کرد: همه مردم استان بوشهر حماسه آفرینند و در حال حاضر با تمام توان از حریم ولایت و انقلاب دفاع می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نیروهای مسلح و تمامی مردم استان بوشهر با همه توان از حریم ولایت، مقام معظم رهبری، انقلاب دفاع می‌کنند تصریح کرد: اگر جهان استکبار، استعمار و مزدوران داخلی آنان بخواهند کوچکترین تعرضی به حریم ولایت و انقلاب کنند تمام مردم بوشهر از حریم ولایت و مقام معظم رهبری دفاع می‌کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات