۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۳۵۴۸۰

امداد فرهنگی کانون در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان حضور می‌یابد

امداد فرهنگی کانون در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان حضور می‌یابد
مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان از حضور گروه امداد فرهنگی کانون در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، معصومه هادی با اشاره به سیل اخیری که منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است اظهار داشت: شرایط جسمی و روحی کودکان نسبت به بزرگسالان در حوادثی مانند سیل شکننده‌تر است از این رو می‌طلبد به صورت حیاتی از کودکان که سرمایه‌های ملی به شمار می‌روند مراقبت شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان از اعزام تیم امداد فرهنگی کانون کشور به مناطق سیل‌زده‌ی جنوب استان خبر داد و افزود: این تیم امروز وارد استان می‌شود و به دَلگان، دشتیاری و زرآباد خواهند رفت و پس از اجرای برنامه در این مناطق و بنا به ضرورت در محل‌های دیگر نیز برنامه‌های خود را ادامه خواهند داد.

وی از برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی، اهدای کتاب و اسباب‌بازی به مخاطبان به عنوان ویژه‌برنامه‌های توسط تیم امداد فرهنگی در مناطق سیل زده نام برد.

هادی هم‌چنین از هماهنگی‌های انجام شده با ستاد بحران استان، استانداری، فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش مناطق آسب‌دیده خبرداد و خاطرنشان کرد: تیم مذکور برنامه‌های خود را در روزهای آینده در دشتیاری، دلگان و زرآباد اجرا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به آسیب جدی به جاده‌ها و پل‌ها امکان حضور تماشاخانه‌ی سیار وجود ندارد و همکاران با استفاده از ظرفیت کتاب‌خانه‌ی سیار به این مناطق سفر خواهند کرد.

تیم امداد فرهنگی کانون پیش از این در سال گذشته، نخستین سفر رسمی خود در کشور را به سیستان و بلوچستان انجام داد و با حضور در روستاهای استان خاطرات خوشی را برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان رقم زد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات