۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۳۵۴۸۶

پایگاه‌های جمع‌آوری کمک به سیل زدگان در کردستان برپا می‌شود

پایگاه‌های جمع‌آوری کمک به سیل زدگان در کردستان برپا می‌شود
پایگاه‌های جمع‌آوری کمک به حادثه‌دیدگان سیستان و بلوچستان‌ در سراسر استان کردستان برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در برخی نقاط جنوب و جنوب شرقی کشور و به خصوص سیستان و بلوچستان به علت شدت‌یافتن طغیان رودخانه‌های فصلی و در نتیجه زیرآب رفتن بسیاری از شهرستان‌های این استان؛ بسیاری از هموطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی خود و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.

بر این اساس با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای یاری‌رساندن دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی به سیل‌زدگان و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر، جمعیت هلال‌احمر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوعدوست کشورمان برای هموطنان خود در سیستان و بلوچستان کرده است.

محمد باقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ضمن دعوت از مردم با فرهنگ و انسان‌دوست کردستان برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با دستور مسئولان کشوری، از صبح امروز اعلام آمادگی و مقدمات جمع‌آوری کمک در سراسر استان انجام شد.

محمدی با بیان اینکه از فردا پایگاه‌های کمکی جمعیت هلال احمر در سراسر استان کردستان برپا می‌شود، گفت: در کل شهرستان‌های استان حداقل یک پایگاه و شهر سنندج 3 پایگاه کمک‌رسانی برپا و کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان جمع‌آوری و به دست هم‌وطنان رسانده می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی، بیشترین اقلام مورد نیاز «پوشاک و مواد خوراکی» است که قطعاً با تمام توان در این راستا تلاش کرده تا نیازمندی‌ها به موقع به دست مردم سیستان و بلوچستان برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان تصریح کرد: به مردم کردستان اطمینان داده می‌شود که جمعیت هلال احمر همانند همیشه حافظ تمام کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی بوده و این‌بار نیز کمک‌ها کامل به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات