۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۳۵۵۲۶
مدیرکل دادگستری استان خراسان جنوبی:

دشمن با نفوذ در حوزه می خواهد به انقلاب ضربه بزند

دشمن با نفوذ در حوزه می خواهد به انقلاب ضربه بزند
مدیرکل دادگستری استان خراسان جنوبی حوزه های علمیه را خاستگاه انقلاب دانست و تاکید کرد که دشمن به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی روز چهارشنبه در گردهمایی طلاب و فضلای این استان که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، مردم این منطقه را مردمانی مؤمن، مخلص، ولایی، انقلابی و حامی انقلاب، امام و رهبری دانست.

حجت الاسلام حمیدی خاستگاه انقلاب اسلامی را حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: مردم این انقلاب را با روحانیت می شناسند؛ از این رو باید با تمام وجود در جهت حل مشکلات و حفظ و تقویت انقلاب و ارزش ها بکوشیم.

وی همراهی مردم را نقطه تمایز انقلاب اسلامی در مقایسه با دیگر انقلاب ها در جهان ذکر و اضافه کرد: اگر حمایت و پشتیبانی مردم نبود این انقلاب نمی توانست در برابر هجمه همه جانبه دشمنان دوام بیاورد.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تاکید کرد: روحانیت همان گونه که در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرین بود باید در تداوم و استمرار آن نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی مردمی بودن، تواضع، اخلاص و همدل بودن با توده های مردمی را مزیت روحانیت ذکر و تصریح کرد: روحانیان باید در روشنگری و بصیرت بخشی به جامعه نیز نقش خود را ایفا و مسائل را برای مردم تجزیه و تحلیل کنند.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه تاسیس دادگاه ویژه روحانیت از سوی حضرت امام اشاره کرد و گفت: حضرت امام برای صیانت و مراقبت از حوزه های علمیه و روحانیت دستور به تاسیس دادگاه ویژه دادند و بحمدلله امروز آثار و برکات این اقدام برای همه ما مشخص شده است.

وی مقابله با نفوذ دشمن در حوزه های علمیه را یکی از اهداف دادگاه ویژه دانست و گفت: دشمن برای این که پشتوانه مهمی همچون حوزه و روحانیت را از انقلاب بگیرد به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه است تا بدین ترتیب حوزه را از درون تهی کنند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در کشور، اختلافات خانوادگی را از آسیب های جدی دانست و از روحانیان خواست در این زمینه آگاهی های لازم را به مردم ارائه دهند.

وی همچنین خواستار اصلاح و ساماندهی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شد و بی توجهی به این موضوع را خسارت بار خواند.

گفتنی است در ادامه این گردهمایی مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی به ایراد سخن پرداخت و به سؤالات حاضران در موضوعات مختلف پاسخ گفت. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات