۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۳۵۵۴۸
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

سپاه پاسداران سرمایه و بزرگترین افتخار جمهوری اسلامی ایران است

سپاه پاسداران سرمایه و بزرگترین افتخار جمهوری اسلامی ایران است
حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه سپاه پاسداران سرمایه و بزرگترین افتخار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: فتنه و توطئه دشمنان با هدف براندازی نظام صورت می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ناصر الدین نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز در همایش تخصصی  «مدیریت مسجد» که در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: ایمان حضرت زهرا (س) هم تراز با ایمان امام علی(ع) بود.

وی با بیان اینکه شب قدر، حضرت زهرا(س) است، ادامه داد: شناخت حضرت زهرا(س) محال است، فاطمه(س) را فاطمه نام نهادند چون عالم هستی از شناخت ایشان عاجز است.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان این مطلب که حضرت زهرا(س) سرآمد همه صدیقان بودند، اظهار داشت: ایشان در عمل و گفتار صادق بودند و می‌توان گفت حضرت زهرا(س) مجسمه ایمان، تقوا، صداقت و بزرگی محسوب می‌شدند. مبنای حکومت امام زمان(عج) بر اساس الگوی فاطمی خواهد بود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگر با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، ابراز کرد: اخلاص، شجاعت، تدبیر و دقت در مسائل شرعی و نظامی از شاخصه‌های بارز این شهید است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند؛ سردار سلیمانی رشد یافته و تربیت شده مکتب فاطمی و علوی است.

وی صدق در عبادت را انقطاع از غیر خدا و متصل شدن به ذات اقدس الهی بیان کرد و گفت: انسان با عبادت خداوند این انقطاع را تمرین می‌کند ولی هیچ عبادتی به جهاد در راه خدا نمی‌رسد.

حجت الاسلام نوری زاده جهاد را لباس تقوا معرفی کرد و اظهار داشت: کسانی که وارد میدان جهاد می‌شوند خداوند آنان را ممتاز می‌کند؛ جهاد تنها منحصر به جهاد نظامی نمی شود بلکه در عرصه‌های فرهنگی، علمی و غیره نیز می توان جهاد کرد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه جهاد انسان را به فوز اکمل و سعادت می‌رساند، عنوان کرد: جهاد بهترین راه رسیدن به رستگاری است.

وی در بخش دیگر انقلاب اسلامی را عنایت الهی به امت ایران بیان کرد و گفت: کسی در دنیا باور نمی‌کرد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و چهل سال با اقتدار بقا یابد.

حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: برای پیروزی انقلاب اسلامی دو مولفه باید در کنار هم قرار می‌گرفت تا نظام اسلامی شکل می گرفت یکی وجود امام و دیگری قرار گرفتن امت در کنار امام بود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: در طول تاریخ این دو مولفه هرگز در کنار هم قرار نگرفتند اما امام راحل با آن شخصیت بی‌نظیری که داشتند توانستند انقلاب را با کمک مردم به سرانجام برسانند.

وی به دشمنی چهل ساله آمریکای جنایتکار علیه ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در طول این چهل سال آمریکا دشمنی و فتنه‌های بسیاری را علیه انقلاب و ملت ایران به کار بست زیرا انقلاب یک تجربه موفق بود و آنان باور نمی‌کردند این تجربه موفق ادامه‌دار باشد.

حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: آنان مدتها بود که افسانه جدایی دین از سیاست را فریاد می‌زدند اما انقلاب این فریاد را خاموش کرد برای همین مستکبران امروز با انقلاب دشمن هستند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه سردار سلیمانی همه برنامه و طراحی دشمنان را در ایجاد حکومت داعش مختل کرد، گفت: آنان نمی‌توانستند در جنگ رو در رو با سردار مقابله کنند برای همین دست به ترور ناجوانمردانه وی زدند.

وی ادامه داد: آمریکا خود را در منطقه کاملا شکست خورده می‌دید چون شاهد بود که ایران حرف اول را در منطقه می‌زند و نفوذ عمیقی دارد جمهوری اسلامی ایران این عزت، استقلال و اقتداری که دارد مدیون درایت و رهبری رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام نوری زاده در بخش دیگر با تاکید بر اینکه ائمه مساجد بیانیه گام دوم را جدی بگیرند، اظهار داشت: بیانیه گام دوم محصول چهل سال تجربه حضرت آقاست و یک برنامه جامع محسوب می‌شود که باید درست فهمید و به خوبی در جامعه تبیین کرد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد رفتارهای ددمنشانه دشمن را بیانگر یاس و ناامیدی او دانست و گفت: ائمه جماعات باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند تا یاس دشمن افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران سرمایه و بزرگترین افتخار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سردار حاجی زاده که امروز مورد هجمه دشمنان قرار گرفته به خاطر خدماتی است که او برای امنیت کشور و اقتدار سپاه انجام داده است دشمن می‌داند سپاه خطر جدی برای اوست برای همین اقدام به تخریب این ارگان انقلابی گرفته است.

حجت الاسلام نوری زاده در پایان خاطرنشان کرد: موج براندازی نظام مدتی است که از سوی دشمن کلید خورده است هرج و مرج در فضای سیاسی، بی‌دولت سازی با رمز و کدهای استعفا، تخریب سپاه با رمز خونخواهی کشته شدگان سانحه هوایی، بی‌اعتباری صداوسیما برای خبر گرفتن از رسانه‌های بیگانه از جمله توطئه‌های دشمن برای براندازی نظام است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات