۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۳۵۶۰۶

سلاح مردم سیستان و بلوچستان علیه سیل!

سلاح مردم سیستان و بلوچستان علیه سیل!
«همدلی از همزبانی بهتره»؛ حالا چند روزی از سیل کم‌سابقه سیستان و بلوچستان گذشته و با کاهش بارندگی‌ها و فروکش آب در برخی روستاها، نیاز به همت بالای مسئولان و مردم است. البته در این میان، خود مردم هم بیکار ننشسته‌اند و به هر نحوی که می‌توانند به هموطنان‌شان در این استان محروم کمک می‌رسانند.

به گزارش خبرگزاري رسا، «همدلی از همزبانی بهتره»؛ حالا چند روزی از سیل کم‌سابقه سیستان و بلوچستان گذشته و با کاهش بارندگی‌ها و فروکش آب در برخی روستاها، نیاز به همت بالای مسئولان و مردم است. البته در این میان، خود مردم هم بیکار ننشسته‌اند و به هر نحوی که می‌توانند به هموطنان‌شان در این استان محروم کمک می‌رسانند.  در تصاویری که از شهرهای سیل‌زده منتشر شده، جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی بسیاری تخریب شده‌ است، به همین دلیل مردم منطقه در ابتکاری که  به دلیل گستردگی و حجم آن، نسبتا بدیع  است، با تشکیل یک زنجیره انسانی چندین کیلومتری ، کمک‌ها را دست به دست می‌کنندتا به منطقه مد نظر که جاده آن مسدود است، برسد.

انتشار  چند ویدئو درباره  این اتفاق، بازخوردهای بسیار مثبتی بین کاربران داشته است. کاربری نوشت: «همدلی مردم، سلاحشون علیه سیل ویرانگره .باز هم این خود مردم هستند که به داد خودشان می‌رسند». کاربر دیگری نوشت :« این شکل کمک رسانی را در سیل لرستان و خوزستان هم دیده بودیم اما هیچ کدوم این ها این حجم از حضور مردم را نداشت .

معلومه چقدر این مردم با هم راحت و صمیمی هستند.»  کاربردیگری  نیز نوشت:«این ویدئو می تونه نقشه راهی برای همه مردم باشه، باید دست به دست هم کشورمون رو در این  فضای پر چالش و بحران زا حفظ کنیم و یک رونوشت از این ویدئو ها باید برای همه مسئولان ارسال شود». همچنین ویدئوی دیگری از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان منتشر شده که نیروی دریایی ارتش با حضور در منطقه، اقدام به توزیع بسته‌های غذایی جالبی کرده است. این بسته‌های غذایی، این ویژگی خوب را دارند که برای گرم کردن‌شان به هیچ گونه آتشی نیاز نیست. فقط کافی است این بسته‌ها را داخل آب بریزند تا خودشان گرم شوند. یک ویدئو نیز  از پیرزنی که خطاب به یکی از سپاهیان با صدای بلند می گوید سپاه آمد ما را نجات داد هم پربازدید بوده است ./1360/

منبع: خراسان
ارسال نظرات