۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۳۵۶۲۶

بازگشت توطئه فرقه‌گرایی حریری به خیابان‌های لبنان

بازگشت توطئه فرقه‌گرایی حریری به خیابان‌های لبنان
توطئه فرقه گرایی ناشی از رفتارهای سعد حریری و جریان المستقبل در خیابان‌های لبنان٬ جریان اعتراضات این کشور با عنوان «هفته خشم» را به سمت خشونت بیشتر کشانده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری رییس پارلمان لبنان که میزبان حسان دیاب مامور تشکیل دولت این کشور خواهد بود و قرار است در این جلسه به پرونده تشکیل دولت پرداخته شود. بر اساس اطلاعات منابع سیاسی آگاه از پرونده دولت٬ اولویت این جلسه پرونده دولت و موضوع مربوط به تعداد وزیران آن میان 18 تا 24 نفر خواهد بود.

برخی منابع نزدیک به میشل عون رییس جمهور لبنان نیز از تلاش نبیه بری و برخی گروه‌ها برای رسیدن به توافقی برای تشکیل دولتی متشکل از 24 وزیر صحبت می‌کنند.

منابع نزدیک به دیاب نیز تاکید کردند که تا این لحظه مامور تشکیل دولت لبنان همچنان بر موضع خود مبنی بر تشکیل دولتی متشکل از 18 وزیر اصرار دارد.

منابع نزدیک به رییس جمهور تصریح کردند که ورود حزب‌الله و نبیه بری به خط تشکیل دولت و دیدار نمایندگان آنها در دوروز گذشته با دیاب٬ سهم بسزایی در کاهش موانع اصلی برای تشکیل دولت داشته و نتایج مذاکرات اخیر به سمت تشکیل دولتی متشکل از 24 وزیر به جای 18 وزیر و نیز اضافه شدن نام 6 شخصیت سیاسی به دولت توجه دارد که مسئولیت قانع کردن دیاب به این امر بر عهده بری است.

اما موضوع دومی که قرار است در این نشست مورد بحث قرار گیرد و کم اهمیت هم نیست٬ نگرانی‌های جریان آزاد ملی است که جبران باسیل رئیس این جریان طی دیداری با نبیه بری آنها را مطرح کرد. این دغدغه‌های جریان آزاد ملی مربوط به پست های وزارتی و تناسب آن با آنچه که در دولت سابق جریان داشت و یا مربوط به برخی نام‌هایی است که به این منظور مطرح می‌شوند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات