۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۳۵۶۹۰
حجت الاسلام ایزدخواه:

مردم باید در پیشرفت منطقه ای نقش داشته باشد

مردم باید در پیشرفت منطقه ای نقش داشته باشد
حجت الاسلام ایزدخواه گفت: روش رسیدن به تقوا مردمی شدن است، مردم به روحانیت اعتماد داشته بنابراین باید در پیشرفت منطقه ای نقش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایزدخواه، رییس اندیشگاه پیشرفت منطقه ای در نشست تخصصی حوزه و آینده با موضوع «رویکردهای نوین اجتماعی حوزه و روحانیت (مجاورت اجتماعی)؛ چیستی و چگونگی» که امروز در هتل ولایت برگزار شد به توجه به اجتماع و اهمیت نقش مردم اشاره و اظهار کرد: مکتب انقلاب اسلامی نرم افزاری برای امر اجتماعی به نام توسل به ملت داشته است.

وی با اشاره به تأکید بنیانگذار انقلاب به الگوی جهادی مردمی، گفت: در تمدن غرب مردم جایگاهی ندارند و واگذاری امور به مردم انجام نشده بلکه جناج و طبقات تصمیم گیرنده هستند اما نگاه ما به مردم نگاه اصیل و مربوط به خود ما است، غرب بعد از 300 سال تمدن جدید خود و در سعی و خطاها در علوم انسانی، اقتصاد، سیاست و علوم اجتماعی امروز به مشارکت تأکید دارند.

حجت الاسلام ایزدخواه مردم را به صحنه آوردن را رسالت جهادگر دانست و افزود: کسانی که جهادگر هستند باید مردم را به صحنه برای انقلاب بیاورند چنانچه که جهاد سازندگی نیز در زمان تأسیس 30 کمیته داشته است و شهید بهشتی به جهادگران توصیه کرد که مراقب باشید تا شما وزارت خانه نشوید و اگر وزارت خانه شدید مراقب باشید با کشاورزی ادغام نشوید چون یکی از رسالت ها جهاد کشاورزی است و رسالت های بسیاری دیگر نیز دارد.

رییس اندیشگاه پیشرفت منطقه ای با اشاره به تأکید رهبری به مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در همه عرصه ها، ابراز کرد: اگر می گوییم دولت اسلامی شود یک بعد است و بعد بعدی الگوی جهادی مردمی است و با این دو بال می توان به پیشرفت رسید.

وی با بیان این که حوزه پرچم حکمرانی مردمی را باید به دست گیرد، گفت: روش رسیدن به تقوا مردمی شدن است و مردم به روحانیت اعتماد داشته و روحانیت نیز باید به این عرصه ورود پیدا کنند و در پیشرفت منطقه ای نقش داشته باشد.

حجت الاسلام ایزدخواه با اشاره به قابلیت تمدن اسلامی در پیشرفت در عرصه های مختلف، افزود: ما در کشاورزی خودکفا بوده و حتی محصولات خود مانند بذر گندم را به کشوهای اروپایی صادر می کردیم اما 60 سال مکتب کشاورزی آمریکا را بر ما حاکم کردند و موجب تباهی کشاورزی شده که تا 30 سال دیگر جبران نمی شود همچنین در دیگر عرصه ها نیز ما خود صاحب روش بوده و غرب این روش ها را امروز از ما گرفته و به عنوان نظریه خود به ما ارائه می دهند.

رییس اندیشگاه پیشرفت منطقه ای عزاداری ابا عبدالله را مردمی ترین نهاد دانست و گفت: چرا بعد از 1400 سال هنوز عزاداری ابا عبدالله زنده است چون دست مردم بوده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات