۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۳۵۷۲۴
آیت الله علم الهدی:

مقاومت تأمین کننده امنیت است

مقاومت تأمین کننده امنیت است
امام جمعه مشهد دو قطبی کردن مقاومت و امنیت را از حربه های جدید دشمن بیان کرد و گفت: مقاومت تأمین کننده امنیت است پس مقاومت ما باید روز افزودن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به دیدگاه همسران نسبت به یکدیگر از دیدگاه دین اشاره و بیان داشت: اسلام و قرآن در مورد تنظیم خانواده برحسب ارتباط با زن و شوهر آموزه هایی دارد که اگر ارتباط براین اساس باشد، سعادت خانواده تأمین خواهد شد.

وی اظهار کرد: از نظر اسلام خانواده آرامشگاه و پروشگاه است، بخش اعظم تأمین آرامش و پرورش در خانواده بر عهده زن و شوهر است و خداوند در این مورد در سوره فرقان می فرماید:«وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا»

آیت الله علم الهدی با بیان این که خداوند در مقام تربیت و ارتباطی زن و شوهر از شگرد خواسته سازی استفاده کرده است، گفت: شگرد خواسته سازی تربیت از شگرد خاص اسلام است و یکی از مصداق های آن دعا است چون در شکل خواسته از خدا به ما تلقین می شود و ما به دنبال آن می رویم.

امام جمعه مشهد افزود: برای تأمین فضیلت انسانی و اخلاقی برای انسان بهترین راه این است که آن را به صورت خواسته برای او قرار دهید و تا وقتی مسائل فرهنگی به شکل خواسته جلوه نکند ما نمی توانیم در تربیت موفق باشیم.

وی با اشاره به تفاوت گام اول و گام دوم انقلاب، گفت: چهل سال اول انقلاب با  چهل سال دوم متفاوت شده است، این انقلاب برای این که جهان را برای ظهور ولی عصر(عج) و تشکیل حکومت جهانی آماده کند بنابراین باید در توسعه سرعت بگیرد تا فرج زودتر صورت بگیرد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که سرعت گرفتن انقلاب مقتضیاتی دارد، اظهار کرد: وقتی انقلاب سرعت می گیرد در نوع برخورد، مقابله با دشمن، نظام سیاسی، نظام اقتصادی و غیره دچار تحول می شود همچنین حملات و تهاجم دشمن هم بیشتر می شود چون در سطح دنیا رفته پس همه چیز دنیا را بر هم می زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به تغییر نگرش دنیا نسبت به آمریکا بعد از حمله نظامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق اشاره و ابراز کرد: تا امروز دنیا به آمریکا به عنوان قدرت حساب می کرد و همه هزینه های نیروها و پایگاه های آمریکایی را متقبل می شدند تا آن ها در کشورشان پایگاهی احداث کنند و آن را موجب امنیت بیشتر خود می دانستند و  آمریکا نیز انگیزه داشت تا با این پایگاه ها بر منطقه مسلط شود اما این حمله نظامی ایران به پایگاه آن در عراق بینش دنیا را نسبت به آمریکا تغییر داد و فهمیدند که با وجود پایگاه آمریکا در کشور خود نه تنها امنیت ندارند بلکه این پایگاه ها امنیت آن را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: با این حمله نظامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق حتی بینش اروپا نسبت به آمریکا تغییر کرد، اروپایی که روباه دنبال رو آمریکا بوده و سیادت و آقایی آمریکا را در سیادت و آقایی خود می دانستند به شک اقتادند که ما تا کجا دنبال آمریکا باشیم.

آیت الله علم الهدی با بیان این که آمریکا دچار انفعال شده است، گفت: آمریکا تا الان می خواست سلطه خود را در منطقه تثبیت کند اما اکنون دچار انفعال شده، می خواهد از خود دفاع کند و در موضع تهاجمی نمی تواند باشد بنابراین انواع کار از جمله توطئه، مزدورتراشی و تحریم اقتصادی می کنند اما انقلاب ما سرعت گرفته تا بساط استکبار را از کره زمین جمع کند و آقا تشریف بیاورند.

نماینده خبرگان رهبری به ناتوایی آمریکا در حرکت نظامی در منطقه اشاره و ابراز داشت: آمریکا نمی تواند در منطقه حرکت نظامی کند چون در این صورت هستی خود را در منطقه باید خاکستر شده بداند.

وی دو قطبی کردن مقاومت و امنیت را از حربه های جدید دشمن بیان و ابراز کرد: امروز برخی در صدد این هستند تا در اندیشه مردم دو قطبی شدن امنیت و مقاومت را ایجاد کنند و نتیجه مقاومت را از بین بردن امنیت بیان می کنند در حالی که مقاومت تأمین کننده امنیت است پس مقاومت ما باید روز افزودن شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات