۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۳۵۸۴۰

یک ملت قوی در شأن حاج‌قاسم

یک ملت قوی در شأن حاج‌قاسم
تنگ‌شده بود دلمان براي هم‌چين بزمي، رزمي، طربي، عيش و نوشي! ازجمله مواهب ما از ولايت، همين خطبه‌هاي خامنه‌اي بود که حدود ۸ سال سهمي از آن نداشتيم؛

به گزارش خبرگزاري رسا، تنگ‌شده بود دلمان براي هم‌چين بزمي، رزمي، طربي، عيش و نوشي! ازجمله مواهب ما از ولايت، همين خطبه‌هاي خامنه‌اي بود که حدود ۸ سال سهمي از آن نداشتيم؛ تنگ‌شده بود دل‌مان براي خطيب گران‌قدري که بارها و بارها مصطفاي صدايش، اسماعيل‌مان کرده بود! از بس زيبا «جمعه» مي‌خواند! و الحمدلله که هنوز زيبا مي‌خوانَد! جمعه‌اي شد ديروز از جنس «يوم‌الله»! از جنس همان جمعه‌هاي نور و حضور و دست‌آخر دعاي ظهور! ما بچه بوديم و حضرت خطيب، در اوج قله‌ جواني، چنان شعور را با شور و حکمت را باظرافت گره مي‌زد که رسما آدينه‌‌مان را مي‌ساخت! يعني منور مي‌ساخت!

به‌تناسب کلمات و فراخور جملات، عادت داشت از دست‌هايش بهترين بهره‌ها را ببرد؛ با تمام سلول‌هايش «خطيب» بود و تو گويي خدا، خامنه‌اي را آفريده براي همين «خطبه» و همين «جمعه» و همين «جماعات» و راستش حالا هم چيزي عوض نشده! ما جوان شده‌ايم و حتي در گذر از جواني، وارد سنين ميان‌سالي و حضرت‌آقا هم با سپيدترين محاسن ممکن، اما قصه همان است که بود؛ پروانه، پروانه ماند و شمع، شمع و جمع، جمع و جمعه، جمعه و نور، نور و شهيد، شهيد! چه عطر «حاج‌قاسم»ي مي‌داد مُهرها و مِهرها! و چه تأکيد مشدد داشت شمع جمع که حاج‌قاسم را «قوي» بنامد و «قوي» بخواند! و مگر جز اين بود سليماني؟!

مي‌توان ده‌ها دوگانه ساخت و ذيل آن تا قيام قيامت به جدل پرداخت که آيا «مقاومت» بيشتر مشتري دارد يا «سازش»؟! هرچند تشييع ممتاز، متمايز و فراملي «سيدالشهداي مقاومت» نشان داد که ملت ايران و بلکه ملل آزاده‌ي دنيا تا چه حد از مجاهدت شجاعانه و ايستادگي عاقلانه، دفاع مي‌کنند ولي خوب يا بد، بعضي دوگانه‌ها بيشتر زمين ‌بازي بي‌کارها و بي‌کارنامه‌هايي است که استاد مسلم مغلطه‌اند؛ «چون روي موشک سپاه، فونت شعار، پيروي از نستعليق اعتدال نمي‌کرد، پس اين شما و اين هم قيمت پوشک!»

ديروز اما ذکاوت «سيدعلي» دگربار نشان داد که کج‌انديشان با «خراساني‌ترين آخوند تاريخ» طرف‌حسابند؛ اين‌که «ملت بايد «قوي» باشد»، نه تفسير مي‌خواهد، نه گانه‌ ديگري! آيا کسي جرئت دارد که در مقام نظريه‌پردازي هم براي ملت عظيم ايران، نسخه‌ ضعف بپيچد؟! بله! فرجام بسياري بي‌تدبيري‌ها و توافقک‌ها همين است درنهايت که ملت برود در خط ضعف اما آن عِلم و عَلم که زين پس بيشتر بايد توسط من و ما تشويق و تبليغ شود، همين رشد و پيشرفت و قوي شدن است که گمانم اولين تمناي رهبر انقلاب از اصحاب رسانه باشد! در «امتحانات» و در «انتخابات» که بيشتر…/1360/

منبع: رسالت
ارسال نظرات