۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۳۵۸۷۲
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران:

هدایت، غمخواری و خدمات رسانی سه رسالت مهم حوزه های علمیه است

هدایت، غمخواری و خدمات رسانی سه رسالت مهم حوزه های علمیه است
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه پناهگاه رفع حوائج مردم باشند، گفت: هدایت، غمخواری و خدمات رسانی سه رسالت مهم حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، امروز در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری «امام خمینی» که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار سه ماموریت مهم را برای طلاب و روحانیون حوزه های علمیه ترسیم کردند.

وی افزود: اول هدایت دینی جامعه بود؛ بنابراین مهمترین وظیفه حوزه های علمیه آموزش و تبلیغ دین و هدایت دینی و فکری جامعه است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: دومین رسالت را هدایت سیاسی جامعه تبیین فرمودند تا با راهنمایی حوزه های علمیه جامعه در برهه های مختلف مسیر حق و انقلاب را تشخیص دهند و دیگر وظیفه حوزه های علمیه را خدمات اجتماعی و غمخواری از مردم بیان کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران بیان داشت: همانگونه که مردم مشورت‌های دینی خود را با حوزه های علمیه و علما داشتند معمولا در مواجهه با سختی ها نیز به علما مراجعه می کنند؛ امروز تاسیس مراکز نیکوکاری در دستور کار حوزه های علمیه قرار گرفته و این امری مبارک و در راستای وظایف حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد: دستگیری و کمک رسانی به نیازمندان از جمله وظایف حوزه های علمیه در کنار تحصیل علوم حوزوی است؛ حوزه‌های علمیه در عرصه خدمت رسانی اجتماعی باید به گونه ای عمل کنند که مردم حوزه های علمیه را پناهگاه رفع حوائج خود بدانند البته این امر با حمایت خیرین میسر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به اینکه نیکوکاران در زمره ابرار قرار می گیرند، اظهار داشت: خداوند به نیکوکاران وعده پاداش داده است البته اگر پاداشی هم برای نیکوکاری وجود نداشت وظیفه انسانی حکم می کرد انسان به نیازمندان کمک کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران ادامه داد: تا بندگی خداوند نباشد انسان غمخوار دیگران نمی شود و دستگیری از نیازمندان با این هدف که آنان بندگان الهی هستند انجام می شود و خداوند بندگان خود را بسیار دوست دارد.

وی با بیان حدیثی قدسی، گفت: خداوند می فرماید محبوبترین بنده نزد من بنده ای است که به بندگان من خیر می رساند و از آنان دستگیری می کند؛ انسان اگر محب خداوند شود عنایات و توفیقات الهی به سوی او سرازیر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به اینکه خداوند خدمت رسانی به خلق الله را نصیب هرکسی نمی کند، عنوان داشت: دستگیری از نیازمندان توفیق و نعمت الهی است از این رو هرقدر از انسان بیشتر درخواست کمک شود بیانگر لطف و عنایت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه اهل بیت(ع) مصداق باز نیکوکاران هستند، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) با ایثار مخفیانه و با اخلاص انفاق می کردند تا رضایت الهی را کسب کنند؛ احسان و نیکوکاری باید با انگیزه اخلاص و بندگی الهی انجام شود./۸۱۳/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
این اوّلین بار است که حکومتی بر اساس قرآن تشکیل می‌شود و جامعه‌ای اسلامی -با همه مشکلات و زحماتی که این کار داشته و دارد- به وجود آمده است. این نظام و حکومت الهی، برای عمل، اوّلاً به معارف و مقرّرات اسلامی احتیاج دارد. ثانیاً در برخی از جاها به اشخاصی برای اداره بعضی از امور این نظام نیاز است که بایستی این دو نیاز را حوزه‌ها تأمین کنند.
0
0