۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۳۵۹۸۷
تولیت مدرسه علمیه مروی:

تدبیر نیکوی تمام اشیاء وابسته به تدبیر الهی است

تدبیر نیکوی تمام اشیاء وابسته به تدبیر الهی است
آیت الله تحریری با بیان اینکه تدبیر نیکوی تمام اشیاء وابسته به تدبیر الهی است، گفت: تنوع موجودات بیانگر عظمت و اراده الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز پیش از آغاز درس اسفار که در همین مدرسه علمیه برگزار شد به فرازی از توحید صدوق اشاره کرد و گفت: خداوند متعال کجی اشیاء را مستقیم کرد.

وی افزود: مقصود از این کلام آن است که همه مخلوقات الهی از ابتدا تا انتهای خلقت همان گونه که خداوند مقرر فرموده موجود می شوند و ادامه هستی می دهند.

آیت الله تحریری در ادامه بیان داشت: همچنین خداوند متعال بین اشیاء نشانه ها قرار داده و بین متضادات ملایمت ایجاد کرده است؛ زمانی که به اشیاء نگاه می کنیم به خودی خود تضادی دارند که یکدیگر را نفی می کنند اما خداوند متعال با آن قدرت مرتفعش موجودات را در کنار هم قرار داده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: خداوند متعال همواره با این اسباب افاضه داشته و بین موجودات نزدیکی فراهم آورده برای همین بین آنان فاصله نمی شود؛ اشیاء با یکدیگر مختلف بوده و دارای حدودی هستند همین حدود اشیاء را به دسته های مختلف تقسیم می کند.

وی ادامه داد: اشیاء خلایق ابتدایی هستند و مثال و نمونه قبلی ندارند که خداوند براساس آنها موجودات را خلق کرده باشد؛ صنعت و خلقت خداوند محکم است و اشیاء را آنگونه که خواسته ایجاد کرده است.

آیت الله تحریری ابراز کرد: اصل وجود عالم ماده در زمان نیست زیرا با زمان موجود می شود، علم حق موجب شد که نحوه خلقت موجودات با نظام خاص خلق شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: موجودات به خداوند متعال قائم هستند و هر موجودی با قوانین خاص خودش موجود می شود؛ تدبیر نیکوی تمام اشیاء وابسته به تدبیر الهی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات