۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۳۴۸۶۰
آیت‌الله تحریری:

حامی رهبر انقلاب باشیم، پشت دشمن به زمین خواهد خورد

حامی رهبر انقلاب باشیم، پشت دشمن به زمین خواهد خورد
آیت الله تحریری با بیان اینکه سردار سلیمانی بازوی رهبر و خادم مردم بود، گفت: ما باید همراه با رهبر بصیر و ابصر باشیم تا بتوانیم پشت دشمنان را بلرزانیم و زمین بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، گفت: انسان مومن با برادر دینی خود اهل مواسات و همدردی است.

وی افزود: در مواسات بیشتر به شؤون زندگی مادی توجه می شود در حالی که مهمتر از شؤون زندگی مادی شؤونات معنوی و دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ اگر انسان مومن بخواهد آن مقدار درکی را که از دین دارد به دیگران برساند مواسات انجام داده است.

آیت الله تحریری ادامه داد: در جامعه ای که مواسات مادی و معنوی وجود دارد مسؤولان آن جامعه نیز به فعالیت های فرهنگی اهمیت می دهند و با بنیه اقتصادی آن فعالیت ها را حمایت می کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی اضافه کرد: متاسفانه امروز برخی مسؤولان توجهی به مسائل فرهنگی ندارند و از فعالان عرصه فرهنگی حمایت مادی و معنوی نمی کنند در حالی که دشمنان سرمایه گذاری های هنگفتی برای منحرف ساختن جوانان شیعه و انحراف فکری و اخلاقی جامعه دینی می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: همین مسؤولان زمانی که آبروی سیاسی و اجتماعی خودشان به خطر می‌افتد سریعا وارد عمل می شوند و دست به اقداماتی مانند محدود ساختن شبکه های مجازی خارجی می زنند اما زمانی که به نفعشان نیست می گویند این محدود سازی امکان پذیر نبوده و ما قادر به انجام آن نیستیم، چیزی که در فتنه 88 دیدیم و شنیدیم.

آیت الله تحریری افزود: به هر حال دم از ولایت اهل بیت(ع) زدن بسیار آسان است اما مهم حرکت در مسیر آن بزرگان است که این امر بسیار دشوار و نیازمند مجاهدت های فراوان است؛ لذا فضائل بسیاری در آیات و روایات برای مجاهدین فی سبیل الله بیان می شود برای مثال قرآن کریم می فرماید: جهاد دری از درهای بهشت است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه هر کسی نمی تواند فضیلت مجاهد فی سبیل الله را کسب کند، ادامه داد: کسی که ولی الهی به عملکرد و زندگی او صحه بگذارد و بفرمایند: او از هیچ تلاشی برای رساندن پیام دین به جهان دریغ نکرد چنین شخصی در زمره مجاهد فی سبیل الله قرار می گیرد و سردار دلها می شود.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی مومن فقیهی بود، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بصیر و بازوی ولی امر زمانش بود. همانگونه که رهبرانقلاب پشت استکبار را لرزانده اند و استکبار جهانی با عملکرد و برنامه های ایشان برنامه ریزی می کند سردار سلیمانی نیز بسیار جلوتر از بسیاری از مسؤولان و کسانی که دم از ولایت می زنند با بصیرت و آگاهی تمام مطیع امر ولایت بود.

آیت الله تحریری درباره جایگاه رهبر انقلاب اسلامی، گفت: رهبر انقلاب با بصیرت و آگاهی کامل در عرصه های مختلف همچون صنعت فتواهایی دارند که سبب شد جمهوری اسلامی ایران امروز در زمره کشورهای پیشرفته علمی جهان قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: ایشان با بصیرت و اشراف فقه جواهری را با فقه پویا همراه ساختند و جواز بسیاری از علوم مانند نانو و سلول های بنیادین را صادر فرمودند برای همین امروز ما در این عرصه های علمی رتبه های نخست جهانی را داریم.

وی افزود: این افراد جهاد می کنند و مجاهد فی سبیل الله هستند؛ بسیاری از شب ها رهبر انقلاب تا صبح نمی خوابند تا مواسات خود را نسبت به امت اسلامی و پرچمداری را در مساله ولایت الهی دینی انجام دهند. هر کسی سمت و مسؤولیت الهی به دوش دارد این سنگینی و بزرگی مسؤولیت را بر دوش خود حس می کند لذا تلاش ایشان نیز مضاعف می شود.

آیت الله تحریری بیان داشت: دشمن از همان آغاز پیروزی انقلاب دانست که باید امثال بنی صدرها را بپروراند تا از آن طریق به اهداف خود دست یابد امروز نیز همان گونه است. دشمنان از همان ابتدا مساله نفوذ را در کشور دنبال کردند و امروز آن نفوذ روز به روز قوی تر می شود بنابراین ما باید همراه با این رهبر بصیر و ابصر باشیم تا بتوانیم پشت دشمنان را بلرزانیم و زمین بزنیم.

وی افزود: شهادت شهید سلیمانی مصیبتی برای عالم اسلام است اما دشمن نیز پشتش می لرزد همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند منتظر ضربه های سهمگین‌تر باشید و ترسیدند. دشمن فکر می کند با شهادت سردار سلیمانی راه او تمام می شود در حالی که چنین نیست و باید از شهادت مغنیه ها و رهبر شهید لبنان که شهیدشان کرد و بعد از آن شهدای بزرگوار رهبر و سید مقاومت ظهور کرد، درس بگیرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: سیدحسن نصرالله هم از همین انقلاب نشات گرفت این انقلاب بزرگانی مانند شیخ زکزاکی ها می پروراند هرچند در گوشه زندان است اما عملکرد او همواره دشمن را نگران می کند.

آیت الله تحریری اضافه کرد: ما باید اخلاص و حرکت این بزرگواران را بشناسیم و با توجه به ظرفیت خودمان در این جهت حرکت کنیم و در حمایت از انقلاب سهم داشته باشیم. اگر ما از انقلاب حمایت نکنیم اینگونه نیست که پرچم انقلاب بخوابد فقط خسارت آن دامن گیر خودمان خواهد شد. در نظام انقلاب اسلامی فرصت سوزی بالاترین خسارت و زیان است که تاثیر نامطلوب آن متوجه جامعه و افراد خواهد شد.

وی بیان کرد: انسان های بصیر همواره دنبال استفاده از فرصت های کم هستند و از فرصت های کم بهترین بهره ها را می برند. در عرصه فرهنگ و تربیت نیز نباید از فرصت ها غفلت شود بعضا می بینیم برخی افراد در عرصه صنعت توان و ظرفیت های کمی دارند اما با همان ظرفیت و توان اندک کارهای بزرگی انجام می دهند.

تولیت مدرسه علمیه مروی خاطرنشان کرد: مسؤولان فرصت هایی را که در اختیارشان است غنیمت بدانند و از آن در راستای خدمت به مردم استفاده کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات