۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۳۴۷۲۵
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

ریشه تمام فتنه ها تبعیت از هوای نفس و دنیا پرستی است

ریشه تمام فتنه ها تبعیت از هوای نفس و دنیا پرستی است
استاد حوزه علمیه نتیجه فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) را ضلالت و گمراهی دانست و گفت: ریشه تمام فتنه ها تبعیت از هوای نفس و دنیا پرستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) گفت: صفات و خصوصیات اهل بیت(ع) بی نهایت و شناخت آن بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه انسان با خدا شناسی می تواند نسبت به امام معصوم معرفت کسب کند، عنوان داشت: انسان اگر نسبت به خداوند شناخت نداشته باشد هرگز نمی تواند پیامبراکرم(ص) و اولیای الهی را بشناسند؛ کسانی منکر رسول الله(ص) شدند که خداوند را نمی شناختند زیرا اگر انسان پروردگار را بشناسد می فهمد که خداوند کتاب و انبیای الهی را برای هدایت او فرستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این مطلب که انسان با شناخت پیامبراکرم(ص) می تواند نسبت به امام معصوم معرفت کسب کند، ابراز کرد: کسانی که در پیامبر شناسی مشکل دارند به طور قطع نمی توانند امام شناس شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) خطاب به امت می فرمایند: من هر آنچه که شما را به بهشت می رساند گفتم انجام دهید و از هر آنچه شما را از بهشت دور می ساخت از انجام آن نهی کردم؛ مگر می شود پیامبراکرم(ص) همه اعمال واجب و حرام را گفته باشد اما سخنی از امام و جانشین پس از خود نگفته باشد.

وی افزود: پس از رحلت رسول الله(ص) همه نزاع ها و تنش های امت اسلامی برسر مساله امامت بود در حالی که اگر مردم پیامبراکرم(ص) را می شناختند هرگز گرفتار این نزاع ها نمی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه دینداری در سایه امام شناسی محقق می شود، گفت: ضلالت و گمراهی نتیجه دوری از مکتب اهل بیت(ع) است؛ یک سوم مردم مدینه هنگام رحلت رسول الله(ص) منافق بودند برای همین با کارشکنی امام علی(ع) را کنار زدند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: منافقان پس از رحلت پیامبراکرم(ص) با دروغ و بهتان امام حق را کنار زدند و به پیشوایان دوزخ دعوت کردند.

وی در پایان ریشه تمام فتنه ها را تبعیت از هوای نفس و دنیا پرستی دانست و خاطرنشان کرد: در فتنه ها دشمنان با ایجاد بدعت تلاش می کنند تا انسان ها را از مسیر حق دور کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات