۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۳۴۶۵۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مرحوم علامه طباطبایی با نماز شب و گریه بر امام حسین علامه شد

مرحوم علامه طباطبایی با نماز شب و گریه بر امام حسین علامه شد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مرحوم علامه طباطبایی با نماز شب و گریه بر امام حسین(ع) علامه شد، گفت: حرمت مومن بالاتر از خانه کعبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شب 19 دی ماه در دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حرمت مومن بالاتر از خانه کعبه است.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: در روز قیامت اگر 124 هزار پیامبر آسمانی و اهل بیت(ع) در یک صف نشسته باشند و مومنی بیاید از مقابل آنان عبور کند همه به احترام آن شخص از جای بر می خیزند؛ کسی نمی تواند مشتری مومن باشد تنها خداوند قیمت مومن را می داند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه شیعه واقعی مومن است، اظهار داشت: البته مومنان از نطر درجات و ظرفیت جایگاه‌های متفاوتی با هم دارند اما می توانند ظرفیت خود را بالا برده و کسب درجه کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان خاطره ای از علامه طباطبایی(ره)، عنوان کرد: روزی از علامه طباطبایی(ره) پرسیدند چه شد تو علامه شدی؟ ایشان فرمودند: با دو سرمایه من علامه شدم نخست نماز شب بود.

وی افزود: نماز شب یک عمل مستحب است اما خداوند در قرآن کریم برای اقامه کنندگان نماز شب پاداش فراوان وعده می دهد و کسی در عالم نمی داند پاداش نماز شب چیست؛ بنابراین انسان می تواند با اقامه نماز شب انرژی و نیروی الهی فراوان دریافت کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به دومین سرمایه مرحوم علامه، بیان داشت: علامه طباطبایی(ره) دومین سرمایه را توسل و اشک بر مظلومیت امام حسین(ع) بیان کردند و فرمودند: من با قدرت نماز شب و با اتصال به معنویت امام حسین(ع) علامه شدم. انسان باید از علم نور کسب کند نه اینکه فقط الفاظ یاد بگیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند خریدار جان و مال مومن است، گفت: شهید سردار سلیمانی غیر از حقوقش ثروتی نداشت اما با همان حقوق در کرمان محلی به اسم فاطمیه احداث کرد خداوند این عمل حسنه را از او به قیمت بی نهایت ابدی خریداری می کند و جانش را هم به قیمت تکان دادن دنیا خریدار شد.

وی در توصیف مومن، اظهار داشت: مومن همواره و پیوسته در حال جهاد است مصداق بارز این سخن سردار سلیمانی بود او بعد از 8 سال مبارزه در دوران دفاع مقدس 30 سال خارج از مرزهای جغرافیایی از کیان اسلام دفاع کرد و به شهادت رسید چه کسی می داند خداوند چه پاداشی برای او مقرر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند در کتب آسمانی وعده داده خودش مزد مومن را عطا می کند، خاطرنشان کرد: وفادارتر از خداوند به عهدش در عالم دنیا کسی نیست خداوند به مومن فوز عظیم عطا می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات