۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۳۵۹۹۴

اراده مردم سوخت موشک‌های سپاه بود

اراده مردم سوخت موشک‌های سپاه بود
دشمن‌شناسی مهمترین درس آیات قرآن است تا به مردم بیاموزد که در مقابله با سختی‌ها و مشکلات، خصم را فراموش نکنند و مراقب عملیات فریب او باشند تا از متن ماجرا دور نشوند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، نماز جمعه از جمله فرائضی است که در زمان حضور امام معصوم، اقامه آن واجب می‌شود. هرچند وجوب این فریضه سیاسی-عبادی در زمان غیبت برداشته شده، ولی هنوز از اهمیت بالایی برخوردار است.

هشت سال از آخرین نماز جمعه‌ای که به امامت رهبر انقلاب برگزار شد، می‌گذرد. سیل جمعیتی که برای اقامه نماز جمعه از شهرها و استان‌های اطراف به محل اقامه نماز جمعه رفتند، حماسه‌ دیگری را رقم زده است.

رهبر انقلاب در فرازی از نماز جمعه دیروز خود به این نکته اشاره کردند: «این فریاد انتقامی که از مردم شنیده شد در سرتاسر کشور، در واقع این فریاد انتقام، سوخت حقیقی موشک‌هایی بود که پایگاه آمریکایی را زیر و رو کرد.» بررسی این نکته در بیانات خطبه اول نیازمند تبیین چند مسئله است.

اعتقاد و آرمان به راه مهمترین مسئله

اعتقاد و آرمان آدمی یکی از مهمترین مسائلی است که زندگی ما ناظر به آن رقم می‌خورد. هنگامی انسان زندگی می‌کند که در راستای اهداف و عقایدش تلاش کند؛ اصولا انسان‌های بدون آرمان و هدف، مرده‌اند؛ هرچند در کنار ما باشند.

وقتی مردمی در راستای هدف و عقیده مشترک تلاش می‌کنند، ملتی پویا و زنده هستند و اگر فرهنگ جامعه به عنوان زیربنای ساختاری جامعه رها شود یا در معرض نابودی قرار گیرد، باید همه برای دفاع از آن قیام کنند تا نسل‌های بعدی در هجوم بی امان تحریف و انحراف در امان بمانند.

آیه 60 سوره انفال می‌فرماید: وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ «هر نیرویی دارید، برای مقابله با دشمنان آماده سازید؛ اسبهای ورزیده، تا به وسیله آن، دشمن خدا را بترسانید.»

این آیه دو نکته مهم را به مردم تذکر می‌دهد:

1- جمع آوری تمام قوا: تمام قوا را برای جنگ با دشمنان در عرصه حاضر کنید؛ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، فریاد مردم و شعار مرگ بر آمریکا را از قوی‌ترین نیروها می‌دانست و در همین راستا بود که فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

2- آماده سازی نیروی نظامی: نکته دومی که از آیه بر می‌آید، دارا بودن ادوات جنگی است که در دل دشمنان رعب می‌سازد و در نهایت منجر به پیروزی ما می‌شود. در ذیل تحقق این نکته نیز فرامین زیادی از امامین انقلاب برای پیشرفت در عرصه موشکی صادر ششده است.

این آحاد مردم هستند که با قدرت فریاد حمایت خود و بیزاری جستن از دشمنان به قدرت نظامی کشور جهت می‌دهند. روح، جان، نیروی فکر و اعتقاد مردم است که باید در کالبد سخت موشک‌ها دمیده شود و آن‌ها را در جهت منافع ملی به حرکت در آورد.

ملت ایران در این قضیه، باطن خود را نشان داد؛ قاعده و زیربنای فکری خودش را عرضه کرد؛ احساسات صادقانه‌ خویش را بیان کرد و به جهانیان ثابت کرد که از خط مجاهدت شجاعانه دفاع می‌کند.

هرگاه ملت ایران، در راستای مسیر الهی گام برداشته و یوم الله‌ها را به وجود آوردند، خداوند عزت را به این مردم هدیه داده است. هروقت فریاد مردم یکصدا شد و وحدت کلمه حاصل شد، خداوند شکست دشمن را به همه‌گان نشان داد و هروقت نیروی فریاد یک ملت به کمک نیروهای نظامی کشور شتافت، آنگاه است که رعب و وحشت در دل دشمنان خدا انداخته می‌شود. /882/ 704/

سید محمد متکلم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
متن قابل نقدی است.
2
0