۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۳۶۰۴۰

ایران مقتدر

ایران مقتدر
مقام معظم رهبري در نماز جمعه تاريخي که حضور مردم در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بي‌نظير بود، فرمودند: «براي اين‌که دشمن نتواند ايران عزيز را حتي تهديد کند،‌ لازمه‌اش قدرتمند شدن است» و اين اقتدار را در عرصه‌هاي اقتصادي، علمي و فناوري يادآور شدند.

به گزارش خبرگزاري رسا، مقام معظم رهبري در نماز جمعه تاريخي که حضور مردم در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بي‌نظير بود، فرمودند: «براي اين‌که دشمن نتواند ايران عزيز را حتي تهديد کند،‌ لازمه‌اش قدرتمند شدن است» و اين اقتدار را در عرصه‌هاي اقتصادي، علمي و فناوري يادآور شدند.

در هشت سال دفاع مقدس، همه قدرت‌هاي مسلط بر جهان اعم از غرب و شرق، رژيم صدام را پشتيباني و تجهيز نظامي کردند وليکن کاري از پيش نبردند و شکست خوردند، چراکه در اداره جنگ تحميلي شاهد حضور جوانان و فرماندهان ازخودگذشته، شهادت‌طلب و با روحيه انقلابي بوديم.

در اين هشت سال،‌ فرصتي ایجاد شد که امروز براساس آموزه‌ها و تجربيات به دست آمده در زمينه دفاعي، قدرتمند شده‌ايم و اين اقتدار از مرزهاي جغرافيايي نيز عبور کرده و در صف مقدم جبهه مقاومت در جهان قرار داريم و فرماندهي چون شهيد سرافراز سپهبد سليماني در مواجهه با قدرت نظامي آمريکا و دولت‌هاي دست‌نشانده در منطقه، آن‌چنان شکست سختي در ميدان نبرد بر آن‌ها وارد مي‌سازد که رئيس‌جمهور آمريکا، شخصا ترور ناجوانمردانه او را طرح‌ريزي و اجرا مي‌کند و در پي آن، ايران و جهان يکپارچه به‌پا خاست و بزرگ‌ترين تشييع تاريخ را شاهد بوديم.

او بحق تربيت‌يافته اسلام، مکتب امام(ره) و سربازي مخلص براي رهبر فرزانه انقلاب بود.

انتظار است چنين اقتداري در عرصه‌هاي اقتصادي، علمي و فناوري هم رقم بخورد و اين ممکن نيست مگر اين‌که تربيت‌يافتگاني چون شهيد سليماني در اين عرصه‌ها حضور پيدا کنند.

به عنوان مثال، دستيابي به دانش و انرژي هسته‌اي، ايران را قدرتمند ساخت. ارزش آن برابري داشت با دستاوردهاي دفاعي و نبرد سخت با دشمن، به همين جهت بود که فرماندهان اين عرصه را در يک طرح‌ريزي دقيق ترور کردند و به شهادت رساندند و با فشار از طريق شوراي امنيت سازمان ملل، مسئولين دولتي را به پاي ميز مذاکره کشاندند و تا تعطيلي و درهم شکستن اين دستاورد بزرگ همچنان مي‌تازند، چراکه قدرتمند شدن ايران عزيز را به هيچ وجه برنمي‌تابند.

اما در عرصه اقتصادي از بدو پيروزي انقلاب اسلامي، اين‌گونه نبوده است. مديران و فرماندهان آن با انقلاب به جلو نيامده‌اند. پايبندي به آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب، انديشيدن به اقتدار نظام و استقلال در اين عرصه فراموش شده، چراکه اقتصاد ملي به شدت آلوده درآمدهاي نفتي و سيستم بانکي ناکارآمد شده و فساد و رانت بيشتر فرآيندهاي اقتصادي را دربر گرفته است.

براي پيروزي در عرصه اقتصادي، در پيش گرفتن همان مسير دفاع مقدس اجتناب‌ناپذير است. بايد تحريم و جنگ اقتصادي را به فرصت تبديل کرد. ثروت‌هاي خدادادي ايران مانند انرژي، ذخاير معدني، منابع طبيعي، موقعيت سوق‌الجيشي به‌ويژه ثروت انساني کم‌نظير است، اما دراين عرصه متأسفانه شاهد حضور فرماندهاني چون شهيد سليماني نيستيم. مديران و فرماندهان اين جبهه که همواره از فروش نفت، سوخت حرکت خود را تأمين کرده‌اند، تحريم نفت و اقتصاد را تهديد و بن‌بست مي‌دانند و رئيس‌جمهور محترم هم در جمع مديران بانکي کشور اعلام مي‌کند که حل مشکل اقتصاد بدون حل موانع سياست خارجي ممکن نيست.

بحمدالله در عرصه علمي و توسعه انساني با حضور جوانان و اساتيد دانشگاهي با روحيه بسيجي و انقلابي، پيشرفت‌هاي شگرفي اتفاق افتاده است. توليد مقالات علمي پذيرفته‌شده در مجامع معتبر علمي جهان، دستيابي به فضا و کشف سلول‌هاي بنيادي، دانش هسته‌اي و ده‌ها نمونه ديگر ازجمله اين دستاوردهاست.

به اعتقاد بسياري از صاحبنظران و تحليلگران جهاني، ايران ظرفيت ابرقدرت شدن را دارد، منوط بر اين‌که در زمينه مديريت نظام اداري، انقلابي عمل کرده و در ابعاد اقتصادي، علمي و فناوري مانند عرصه دفاعي سرآمد شويم و آن موقع ايران قدرتمند هرگز مورد تهديد دشمن قرار نمي‌‌گيرد، بلکه خود به تنهايي تهديد جدي براي قدرت‌هاي مسلط و مستکبر جهاني مي‌باشد و خواب راحت را از چشمان آنان خواهد گرفت و انتظار رهبر معظم انقلاب در گام دوم، چنين رويکردي است. به حول و قوه الهي./1360/

منبع: رسالت
ارسال نظرات