۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۶۳۶۰۴۷
فؤاد ایزدی:

دشمنان با زیر سؤال بردن نماد‌های اصلی انقلاب شبهه افکنی می کنند

دشمنان با زیر سؤال بردن نماد‌های اصلی انقلاب شبهه افکنی می کنند
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه در مقابل فضاسازی رسانه‌ای دشمن هیچ ابزار دیگری غیر از تبلیغ واقعیت‌های موجود در ایران و انقلاب وجود ندارد، گفت: دشمنان همواره با زیر سؤال بردن نماد‌های انقلاب در ایام‌الله شبهه وارد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران، به تبیین سخنان ایشان پرداخت و در سخنانی، گفت: نماز جمعه امروز یک سری پیام‌ در حوزه سیاست‌گذاری داشت، مثلا وضعیتی که آمریکا از تبعات شهادت سردار سلیمانی دارد و نگاهی که رهبر انقلاب به اروپا و نقش اروپا در برجام دارد، اینها مباحث سیاست‌گذاری است که قبلا هم بخش‌هایی از آن مطرح شده بود.

وی افزود: یک اتفاق دیگر نماز جمعه امروز حضور جمعیت است، ما شاهد حضور میلیونی جمعیت در مراسم شهید سلیمانی بودیم، بعد هم حادثه دلخراش هواپیما اتفاق افتاد و بعد هم حرکت‌هایی که برای تحت‌الشعاع قرار دادن شهادت شهید سلیمانی ایجاد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حضور میلیونی امروز مردم تهران، پیامی بزرگتر از مباحث سیاست‌گذاری دارد، اظهار داشت: این به این معنی است که مردم ایران هنوز با همان حال و هوای شهادت سردار سلیمانی مأنوس هستند و هنوز درد از دست رفتن شهید سلیمانی در دل‌شان هست؛ این پیام بزرگی برای آمریکایی‌ها داشت.

ایزدی تصریح کرد: در چند روز گذشته ترامپ و پمپئو خیلی از اتفاقاتی که بعد از سقوط هواپیما در ایران افتاد خوشحال شدند، پیام دادند، شادی کردند و تحلیل نوشتند، جمعیت میلیونی امروز به نوعی سیلی و ضربه دیگری به طرف مقابل بود که به حالت طبیعی خودشان برگردند و وضعیت ایران را آنگونه که هست، ببینند.

وی همچنین به بخش دیگری از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران درباره ایام‌الله اشاره کرد و گفت: حالتی در کشور وجود دارد که مردم همواره پای کار انقلاب هستند و همیشه حضور دارند اما یک درصد قلیلی کارهایی را می‌کنند که آمریکا خوشحال می‌شود، این درصد قلیل هم در بخشی از جامعه و هم در بخشی از نخبگان حضور دارند، این هم دردی است که در فرمایشات رهبر انقلاب هم بود.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند، عده‌ای جوان ممکن است هیجان‌زده شوند و تحت تأثیر قرار گیرند، اما عده‌ای هستند که خیلی هم جوان نیستند، اما همان حرف‌هایی را می‌زنند که آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی را خوشحال می‌کند؛ متأسفانه بخشی از نخبگان سیاسی ما هم در همین گروه قرار می‌گیرند، متأسفانه هر چقدر هم که حضور مردم را می‌بینند، به جای اینکه به مردم بپیوندند و واقعیت‌های جامعه را درک کنند، به حالت‌های غیر طبیعی‌شان ادامه می‌دهند، اما خیلی انتقادی به آن گروه جوانی که تحت تأثیر قرار می‌گیرد و هیجان‌زده می‌شود، وارد نیست.

ایزدی تأکید کرد: بقیه نخبگانی که از روی عمد کارهایی را می‌کنند که دشمن را شاد می‌کند، قطعا به نظر می‌رسد که هرچقدر هم شواهد مخالفت‌های مردم را با این روش ببینند، کارشان اصلاح نمی‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته ما از روزهای قبل از پیروزی انقلاب، نظیر 15 خرداد و 17 شهریور را داشتیم، پس از انقلاب هم 22 بهمن، 9 دی و اخیرا هم گرامیداشت شهادت شهید سلیمانی، این روزها توسط حضرت امام(ره) ایام‌الله خوانده‌ شدند، این روزها، روزهای کلیدی هستند که در مسیری که انقلاب طی می‌کند، تأثیر دارند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: قبل از شهادت شهید سلیمانی ما مشکلات آبان‌ماه و تجمعات خلاف مسیر انقلاب را داشتیم که خون شهید بسیاری از این مشکلات را شُست و مسیر حرکت را به مسیر اصلی انقلاب برگرداند، این ویژگی ایام‌الله است، یعنی در آینده کشور و مردم تأثیر دارد، از طرفی پیامی برای طرف مقابل دارد و در طرح‌هایی که دشمن قرار است روی آنها کار کند، شکست ایجاد می‌کند.

ایزدی با بیان اینکه موارد متعددی در قبل و پس از انقلاب از ایام‌الله بوده و در این دو هفته هم شاهد تجمع مردمی بزرگداشت شهید سلیمانی بودیم، اظهار داشت:  حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد شوک کمی نبود و دلیل خوشحالی مقامات آمریکایی پس از سرنگونی هواپیما به همین دلیل بود که بعد از آن شوک احساس کردند که مسیر جدیدی برای‌شان باز شده، اما امروز احساس کردند که مردم ایران همان مردمی هستند که پای کار شهید سلیمانی بودند و این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به روش‌ها و حیله‌‌های دشمن برای فراموشی ایام‌الله اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره در مسیر انقلاب و روزهایی که به نام ایام‌الله نامگذاری شده‌اند، شبهه وارد می‌کنند، مثلا سعی می‌کنند که نمادهای انقلاب را زیر سؤال ببرند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به عنوان مثال تروریست خواندن شهید سلیمانی زمانی که همه مردم، چه در داخل و چه در خارج ایران می‌دانند که ایشان اصلی‌ترین فرمانده مقابله با تروریست بود و یا از تصاویری پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی استفاده کردند که نشان دهند، مردم ایران این گروه خاص معترض هستند، همگی جلوه‌‌هایی از عملیات فریب دشمن برای فراموشی ایام‌الله است که باید نسبت به این موضوعات هوشیار باشیم.

ایزدی تصریح کرد: در فرمایشات رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز هم این واقعیت نمود پیدا کرد که برخلاف تبلیغات سوء دشمن، مردم ایران جمعیت میلیونی، جمعیت شهید سلیمانی و نماز جمعه امروز است.

وی با تأکید بر اینکه در مقابل تبلیغات و فضاسازی رسانه‌ای طرف مقابل هیچ ابزار دیگری غیر از تبلیغ واقعیت‌های موجود در ایران و انقلاب وجود ندارد، در پایان خاطرنشان کرد: این حضور مردمی قطعا در مقابله با تبلیغات دشمن تأثیر می‌گذارد، یعنی زمانی که می‌بینند با شهادت سردار سلیمانی به اهداف‌شان در حوزه سیاست خارجی نرسیده‌اند و یک اِجماعی در بین مردم ایجاد کردند، قطعا دفعه بعد این غلط را تکرار نمی‌‌کنند./1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات