۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۳۶۰۵۷

فحاشی ترامپ به مادرش

فحاشی ترامپ به مادرش
ترامپ با اشاره به خودش: می‌خواهند این حرامزاده را استیضاح کنند
به گزارش خبرگزاري رسا، رئیس‌جمهوری ایالات متحده بار دیگر با ادبیات سخیف خود رسانه‌های دنیا را غافلگیر کرد. این در حالی است که در روزهای گذشته استفاده مکرر دونالد ترامپ از ادبیات خیابانی مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است. 
 
در ماجرای ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی هم ترامپ عبارات و الفاظ زشتی درباره این شهید به کار برد که در سطح افکار عمومی با خشم مواجه شد.
 
در تازه‌‌ترین اتفاق، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید در جمع اعضای تیم فوتبال ال‌اس‌یو و هنگام عکس گرفتن با آنها گفت: ما پشت میز رئیس‌جمهوری عکس می‌گیریم. این میزی است که مدت‌هاست آنجاست. روسای‌جمهوری زیادی، برخی خوب و بعضی نه چندان خوب در آنجا بوده‌اند. اما شما الان یکی از خوب‌ها را دارید، هر چند آنها سعی دارند این «حرامزاده» را استیضاح کنند، باور می‌کنید؟
 
این نخستین‌ باری است که ترامپ صراحتا خود را حرامزاده خطاب می‌کند. در فضای مجازی این موضوع به صراحت عنوان شده است که مادر دونالد ترامپ 3 سال در یک فاحشه خانه کار می‌کرده است. 
 
استفاده ترامپ از این عبارت برای معرفی خودش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نشان‌دهنده این واقعیت است که او در بزنگاه‌های مهم زندگی سیاسی‌اش قدرت تحلیل و بررسی خطرات احتمالی تصمیمات و اظهارنظرهایش را ندارد. به نظر می‌رسد ترامپ با بیان این عبارت به دنبال این است تا نظر حامیان سابق خود در جامعه آمریکا را مجددا جلب کند؛ حامیانی که بنابر آخرین تحلیل‌ها و نظرسنجی‌ها از سطح سواد و تحلیل بسیار پایینی برخوردارند. 
 
تحولات 3 هفته گذشته در آمریکا تحت تاثیر اشتباه راهبردی ترامپ مبنی بر ترور سپهبد سلیمانی به سمت و سویی رفت که آخرین نظرسنجی‌ها از کاهش سطح محبوبیت او و همچنین خطرآفرین بودن تصمیمات او از سوی مردم آمریکا حکایت دارد. از آنجا که اکثریت سبد رای ترامپ متشکل از سفیدپوستان و نژادپرستان آمریکایی است، او در شرایطی که به لحاظ اعتبار سیاسی در مقام یک رئیس‌جمهور تحت فشار است قصد دارد خود را به این طبقه نزدیک کند و با بی‌تفاوت نشان دادن خود نسبت به موضوع استیضاح، شرایط را عادی جلوه دهد اما واقعیت امر این است که ترامپ در این مدت از هیچ تلاشی برای اینکه طرح استیضاحش به سنا فرستاده نشود دریغ نکرد. 
 
* نیویورک‌تایمز: ترامپ نادان، کینه‌جو و خودشیفته است
 
در همین باره نیویورک‌تایمز در گزارشی به قلم تیموتی اگاندر مطلبی با عنوان «ابلیس ترامپ، واگیردار است» به بررسی شخصیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است. اگاندر در این مطلب نوشته است «ترامپ، انسانی نادان، کینه‌جو و خودشیفته است. وقت آن رسیده سخنان جسورانه آن افسر نیروی دریایی را تکرار کنیم که گفت: تحت مدیریت ترامپ، ایالات متحده یک اتحادیه فساد است که هزاران نقطه شر محرک آن هستند و آن شر، واگیردار است.
 
ما همواره این هشدار بدون تاریخ انقضا پیرامون اخلاقیات انسانی را شنیده‌ایم: تنها  لازمه پیروزی یک شیطان این است که آدم‌های خوب هیچ کاری نکنند. در آمریکا و در 3 سال گذشته ما شاهد مصداق واقعی چنین فرضیه‌ای بوده‌ایم؛ جایی که ریاست‌جمهوری ترامپ نشان داد چطور افراد خوب کاری نکردند و یک شیطان که زمام امور را به دست گرفته از آنها بهره‌کشی می‌کند. این شر است یا سیاست، وقتی ترامپ یک خانواده خوشنام را بدنام می‌کند یا دستور می‌دهد کودکان را از مادران‌شان جدا کرده و در قفس بیندازند؟ درباره واقعیت‌ها هیچ اختلاف نظری نیست؛ ترامپ تلاش کرد یک دموکراسی، مجبور به انجام کارهای کثیف سیاسی‌اش شود.
 
آنچه بسیار مورد شک و تردید است اینکه آیا آن دسته از مردم خوب ما کاری خواهند کرد یا نه. درباره سرایت شر، فرماندار تگزاس را مثال بزنیم که ماه گذشته از پذیرش حتی تعداد اندکی از پناهندگان قانونی آواره از جنگ و قحطی امتناع کرد. در گذشته مردمی از کوبا، ویتنام و آفریقا به آمریکا می‌آمدند و به بهترین شهروندان ما تبدیل می‌شدند. متاسفم! در دوره ترامپ آمریکا آن آمریکایی که باید باشد نیست. وقتی پرچم نفرت بالاست و هواداران ترامپ ایستاده برایش هورا می‌کشند، همه آن افراد خوب باید دو گام مهم را بردارند؛ اول سطح فساد و تباهی انباشته شده در کاخ سفید را درک کنند. دوم، براساس آن فهم با آن فساد بجنگند. شما یا باید بجنگید یا جزو آن دسته از افرادی باشید که کاری انجام نمی‌دهند و اجازه انتشار شر را می‌دهند».
 
«شیطان‌های کوچک‌تر همان سناتورهای جمهوری‌خواه هستند که می‌دانند رئیس‌جمهور سوگندش را نقض کرده و سزاوار استیضاح است اما شهامت گفتنش را ندارند». 
 
بخش پایانی این یادداشت عطف به این مسأله است که جمهوری‌خواهان سنا در مراحل استیضاح ترامپ مخالفت صددرصدی خود را ابراز کرده‌اند و به‌رغم اینکه شواهد متقنی برای اثبات اتهامات ترامپ وجود دارد اما خیال رئیس‌جمهور آمریکا از حمایت هم‌حزبی‌هایش جمع است. 
 
* چشم‌های بسته جمهوری‌خواهان بر اشتباهات ترامپ
 
هر چند ترامپ نگران این بود که نامش در لیست روسای جمهوری که پرونده استیضاح‌شان در سنا مطرح می‌شوند قرار نگیرد اما دغدغه‌ای از بابت استیضاح ندارد و خواهان این شده جلسه استیضاح در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگزار شود. 
 
جمهوری‌خواهان سنا هم با بهره‌گیری از قوانین خود تلاش دارند شمار روزهایی که طرف‌های درگیر در استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌توانند به مشاجره بپردازند، کاهش داده و این دادگاه را سریع‌تر به پایان برسانند. به گفته سناتورها، جمهوری‌خواهان درباره این موضوع بحث می‌کنند که تیم ترامپ و مجلس نمایندگان آمریکا تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند پرونده خود را ارائه کنند، همانند پرونده استیضاح «بیل کلینتون» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در سال ۱۹۹8. این در حالی است که برخلاف دوران کلینتون، دو طرف باید طی 2 روز از زمان خود استفاده کنند. 
 
«تد کروز» سناتور آمریکایی در این‌باره گفت: «ما به هر دو طرف زمان کافی و عادلانه برای ارائه شواهد خود می‌دهیم. فاز نخست ارائه پرونده و مستدلات از سوی مدیران مجلس نمایندگان و همچنین کاخ سفید خواهد بود. هر دو طرف ۲۴ ساعت و طی 2 روز زمان دارند استدلال‌های خود را ارائه کنند». «لیندزی گراهام» دیگر سناتور جمهوری‌خواه نیز گفت مدیران هر دو طرف «یکی دو روز» برای ارائه پرونده خود فرصت دارند. 
 
***
 
[چه کسانی از ترامپ دفاع می‌کنند؟]
 
رسانه‌های آمریکایی از تعیین تیم دفاع ترامپ در جلسه استیضاح خبر دادند. اعضای این تیم که شامل وکلا و کارشناسان حقوقی زبده‌ای هستند، بعضاً سابقه شرکت در جلسه استیضاح بیل کلینتون، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در سال 1998 را هم دارند. هدایت تیم حقوقی ترامپ بر عهده «پت سیپولون» وکیل ۵۳ ساله‌ای است که پیش از پیوستن به دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ در یک شرکت حقوقی کوچک در واشنگتن فعالیت می‌کرد. در کنار او «جی سکولو» وکیل ۶۳ ساله که در یکسری پرونده‌ها علیه ترامپ از جمله پرونده مالیات‌های ترامپ به تیم او کمک می‌کرد، «آلن درشوئیتز» استاد دانشگاه حقوق هاروارد که با موفقیت توانسته بود از یک ستاره سابق لیگ فوتبال آمریکا به اتهام قتل همسرش دفاع کند، «کنت استار» وکیل مستقلی که تحقیقات وی مسیر را برای استیضاح بیل کلینتون هموار کرد، «رابرت ری» که در پرونده مربوط به رابطه بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی فعالیت‌هایی داشت، «مایک پورپورا»، «پاتریک فیلبین» و «پام بوندی» معاون و مشاور در کاخ سفید و «جیم جردن» و «جان رتکلیف» 2 سناتور جمهوری‌خواه از ترامپ دفاع خواهند کرد. /1360/
ارسال نظرات