۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۶۳۵۹۶۵

برنامه جدید آمریکا برای مقابله با محور مقاومت

برنامه جدید آمریکا برای مقابله با محور مقاومت
آمریکا پس از ناامیدی از مقابله نظامی با محور مقاومت و به ویژه ایران٬ با استفاده از ابزارهای منطقه‌ای خود به دنبال جلوگیری از پیشرفت این محور در سطوح مختلف است.

به گزارش خبرگزاری رسا، کشورهایی که سیاست را خوب می‌شناسند و پروژه‌های امنیت داخلی برای خود دارند خطرات درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را در خاورمیانه به خوبی می‌دانند؛ در این میان به نظر می‌رسد که برخی کشورهای عربی انگار غایب هستند و منافع استراتژیک و گزینه‌های تاکتیکی خود را به طور کامل در اختیار دشمن آمریکایی-صهیونیستی قرار داده‌اند.

به نظر می‌رسد که کشورهای عربی باور نمی‌کنند که مرحله جدیدی از درگیری میان آمریکا و محور مقاومت آغاز شده و همچنان در آن بازی سنتی خود در پیروی کورکورانه از آمریکا و تحریف مقاومت و تلاش برای ضربه زدن به اعتبار آن به سر می‌برند.

نکته تعجب برانگیز ماجرا اینجاست که این اقدامات برخی کشورهای عربی پیش از این در جهت کسب رضایت آمریکا و صهیونیست‌ها و یا ترس از خشم آنها بود؛ اما امروز و پس از تحولات اخیر که مشخص شد دشمن نه سیاست تشویق دارد و نه سیاست ارعاب٬ مشخص می شود که این حالت مربوط به جهل و مستی و کینه کورکورانه آنهاست.

نشانه‌هایی وجوددارد مبنی بر اینکه ائتلاف ایالات متحده و رژیم صهیونیستی و نوکران آنها در مرحله جدید آغاز شده و این موضوع را می‌توان از تعداد گزارش‌های آمریکایی و صهیونیستی در رابطه با اطلاعات و اندیشکده‌ها و میزان همگرایی و هماهنگی آنها با برخی تحولات میدانی و بازتاب‌های آن بر برخی اقدامات کشورهای عربی مشاهده کرد.

در اینجا سعی داریم این مسئله را به شکل کوتاه بیان کنیم:

1-تعداد گزارش‌های ویژه آمریکایی در اندیشکده‌ها در قالب توصیه‌هایی به دولت آمریکا در برخورد مناسب آن با ایران و محور مقاومت پس از مقابله اخیر آنها که نشان دهنده بیهوده بودن راه حل نظامی برای ایالات متحده بود٬ افزایش یافته است.

ترکیب این گزارش‌ها ممکن است در چندین نقطه کلیدی متمرکز باشد. اینکه مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در آمریکا که یکی از مهم‌ترین اندیشکده‌های ایالات متحده است٬ این نکات را خلاصه کرده تصادفی نیست:

-جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت مسلط منطقه‌ای .

-متوقف کردن گسترش تسلیحات هسته‌ای در منطقه و جلوگیری از پیشرفت سلاح های هسته‌ای ایران و نیز ممانعت از غنی‌سازی اورانیوم.

-مهار پیشرفت سیاسی و ایدئولوژیک ایران در منطقه.

-تحریک به عملیات تغییر نظام سیاسی و اقتصادی ایران به سمتی که قدرت موسسات مذهبی آن به تدریج کاهش یابد.

2-ارزیابی سالانه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در 2020 در هماهنگی با گزارش‌های آمریکایی است که به چندین نکته اصلی اشاره دارد:

-در این گزارش ادعا شده که ایران اگر بخواهد طی دو سال آینده می تواند بمب هسته‌ای ساخته و پروژه هسته ای خود را به شدت تقویت کند.

-سوریه همچنان یک مکان مناسب برای درگیری‌های منطقه‌ای خواهد بود و ترکیه به اشغال زمین‌ها ادامه داده و روسیه نیز همچنان به تقویت حضور خود در سوریه ادامه خواهد داد.

-در سطح اوضاع لبنان٬ گزارش رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کند که که عدم ثبات سیاسی این کشور در نتیجه مشکلات اقتصادی ادامه داشته و دولت لبنان یک قدرت پیشرفته ضد رژیم اسرائیل تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید

قبل از بحث درباره شواهدی که نشان‌دهنده هماهنگی گزارش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است٬ باید اشاره کنیم که اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص که ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد یکسان است.

درحال حاضر ما در برابر دشمنی قرار داریم که با آگاهی از توانایی محور مقاومت٬ از مقابله نظامی ناامید شده و دستور کار خود را برای مورد هدف قرار دادن جبهه‌های محور مقاومت تغییر داده که ابزار جدید آن هم پیمانان عربیش هستند.

شاید آنها گمان می‌کنند که محور مقاومت ساکت ایستاده و ضربه‌های مختلف دشمن را دریافت خواهد کرد؛ درحالی که نمی‌دانند این محور٬ آغاز مرحله پایان حضور آمریکا در منطقه را اعلام کرده و شعار نمی‌دهد و اگر وعده‌ای داد خیلی زود به آن عمل می‌کند.

ارسال نظرات