۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۶۳۵۸۳۵
امام جمعه نجف اشرف:

آمریکایی ها اجازه عملیات در خاک عراق را ندارند

آمریکایی ها اجازه عملیات در خاک عراق را ندارند
امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه ملت عراق از تحریم نمی ترسند، اظهار داشت که آمریکایی ها اجازه عملیات در خاک عراق را ندارند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، طی سخنانی در حسینیه فاطمه کبری با اشاره به دعوت اعضای جبهه مقاومت برای اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه گفت: ما به این دعوت لبیک می گوییم و مردم عراق به تبع مرجعیت عالی شعار «كلا كلا امريكا» سر می دهند.

وی افزود: مرجعیت عراق بر حفظ حق حاکمیت عراق تاکید وافری دارد و پارلمان  عراق نیز در جلسه اخیر خود بر خروج نیروهای خارجی از این کشور رای داده است.

امام جمعه نجف تصریح کرد: تهدید مردم عراق به تحریم نشان دهنده آن است که هنوز مردم این کشور را نشناخته اند. ما هر گونه تحریمی را با ایجاد روابط اقتصادی گسترده با ایران، روسیه و چین شکست خواهیم داد و به تبادل تجاری به جهان ادامه می دهیم.

وی شرایط آمریکا را بحرانی توصیف کرد و اظهار داشت: پارلمان آمریکا تصمیم به برکناری ترامپ دارد و در واقع انقلابی را علیه سیاست ترامپ به راه انداخته است.

حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که نظر غالب سیاستمداران آمریکایی بر خروج آنان از عراق و همراهی در جهت خواست مردم این کشور است.

وی در پایان از خداوند متعال برای حضرت آیت الله سید علی سیستانی طلب سلامتی و طول عمر کرد.

همچنین «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، تاکید کرد تصمیم خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، تصمیمی مستقل است و شامل همه خاک عراق از جمله اقلیم کردستان می‌شود.

وی گفت: پس از پیروزی بر گروه تروریستی داعش، عراق بر اساس یادداشتی که «ابراهیم الجعفری»، وزیر خارجه سابق این کشور، به سازمان ملل ارائه داد، خواهان پایان کار ائتلاف شد.

این سخنگو افزود: «از سال ۲۰۰۵ عراق با ناتو شراکت دارد و ما به آن‌ها پیام دادیم که در چه چارچوبی فعالیت کنند و آن‌ها حقی برای ساختن پایگاه‌های نظامی ندارند و این را در سازوکار جدیدی که دولت عراق فراهم کرده به آن‌ها ارائه خواهیم داد».

این در حالی است که پیش از این نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق، بر خلاف خواسته‌ عمومی مردم عراق و مصوبه پارلمان این کشور درباره اخراج نظامیان آمریکا از عراق مدعی شد: «نظر ما این است که تصمیم پارلمان عراق تصمیم خوبی نبود و کُرد‌ها و سنّی‌ها در آن دخیل نبودند.»

ارسال نظرات