۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۳۶۰۶۹
فرهنگی در گفت‌وگو با رسا:

اروپایی ها تابع سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران هستند

اروپایی ها تابع سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران هستند
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گستاخی‌های اخیر اروپا تأکید کرد که اروپایی‌ها تابع سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران هستند.
محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص رفتار اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام، گفت:  اروپا اگر توان داشت که مستقل از آمریکا رفتار کند، حتما تا امروز نشانه‌هایی از آن را بروز می‌داد.

وی ادامه داد: اروپا از زمان خروج آمریکا از برجام ثابت کرد که تمایلی ندارد مستقل از آمریکا عمل کند و همچنان تابع سیاست‌های آمریکا است.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت با بررسی رفتار اروپایی‌ها، ابراز داشت: امروز شرایط برای طرف اروپایی نیز به خوبی پیش نمی‌رود و آن‌ها نیز منتظر رفتار آمریکا هستند تا به فراخور آن بتوانند با ایران رفتار کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی پارلمان با انتقاد از کشور‌های اسلامی، ابراز داشت: متأسفانه کشور‌های اسلامی به دلیل نداشتن اتحاد با هم نمی‌توانند اروپا را وادار کنند که از آمریکا جدا شده و سیاست‌های خود را به صورت مستقل در قبال آن‌ها اتخاذ کند.

وی تاکید کرد: رفتار اروپا در آینده مبتنی بر سیاستی است که آمریکا در پیش خواهد گرفت و مشی آن ها با سیاست‌های آمریکا همسو است.

فرهنگی در پاسخ به این پرسش که نقش چین و روسیه در قبال مسأله «ایران و آمریکا» چگونه است، بیان داشت: سیاست روسیه به طور کامل از اروپا جدا است و در زمینه‌های مختلفی نیز همراهی خود با ایران را ثابت کرده است. برای مثال نقش حمایتی روسیه در «شورای امنیت سازمان» ملل غیرقابل انکار است.

وی در پایان خصوص عدم همراهی چین با سیاست‌های آمریکا نیز، گفت: کشور چین نیز علی‌رغم مراودات گسترده مالی با آمریکا، در موارد زیادی به خصوص در شورای امنیت سازمان ملل، در مخالف با آمریکا از ایران حمایت کرده است. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات