۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۳۶۱۰۳

جنگ پشت‌پرده بر سر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین

جنگ پشت‌پرده بر سر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین
یک تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد، گرچه در ظاهر کرانه باختری از آرامش امنیتی برخوردار است اما در پشت صحنه، نبردی سخت بر سر ریاست تشکیلات خودگردان جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «تال لِو- رام» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «معاریو» در یادداشتی نوشت، علی‌رغم آرمش امنیتی در کرانه باختری، نبردی جدی بر سر کرسی ریاست تشکیلات خودگردان در آنجا وجود دارد.

وی در ادامه نوشت، علی‌رغم نبرد سیاسی تشکیلات خودگردان علیه رژیم صهیونیستی در محافل بین‌المللی، هماهنگی امنیتی میان آنها ادامه دارد. ارتش رژیم اسرائیل بخوبی می‌داند که نزاع‌هایی بر سر ریاست تشکیلات خودگردان در جریان است که می‌تواند تأثیر منفی بر وضعیت امنیتی کرانه باختری بگذارد.

در ادامه این گزارش آمده، از جمله افرادی که ممکن است برای ریاست تشکیلات خودگردان نامزد شوند کسانی هستند که به صورت مستقیم در امور سیاسی نیستند اما آنها از حمایت «پایگاه‌های میدانی مسلح در تمام کرانه باختری» برخوردارند. دستگاههای امنیتی اسرائیلی پیش‌بینی می‌کنند افراد بازنده در مسابقه ریاست تشکیلات خودگردان تسلیم نخواهند شد و در استفاده از سلاح به عنوان بخشی از این نبرد تردید نخواهند کرد.

  تال لِو- رام سپس نوشت: لحظه‌ای که عملیات‌های مسلحانه در کرانه باختری بیشتر شود خسارت‌های انسانی اسرائیلی چندین برابر آن چیزی است که اسرائیل در جبهه‌های دیگر آرزو می‌کرد. علی‌رغم تنش کنونی میان «محمود عباس» و اسرائیل، اما سامانه امنیتی اسرائیل همچنان وی را برگ برنده می‌داند زیرا او تنها ضامن برای جلوگیری از متشنج شدن وضعیت امنیتی در کرانه باختری است.

 در پایان این یادداشت آمده، در زمانی که هیچ راه‌حل سیاسی در افق دیده نمی‌شود برای هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بهتر است کاری انجام ندهند و تنها به انتظار تغییر وقایع میدانی بنشینند گرچه به نظر می‌رسد تحولی مثبت منتظر آنها نیست زیرا روابط با تشکیلات و اجرای مذاکرات با این نهاد در دستور کار حزبی اسرائیل نبوده است.

محمود عباس در سال ۲۰۰۵ به ریاست تشکیلات خودگردان انتخاب شد و دوره ریاست وی قانونا در سال ۲۰۰۹ به پایان رسیده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات