۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۳۶۱۵۷
خدمات اجتماعی طلاب (8)

طلاب هجمه‌های فضای مجازی را جدی بگیرند

طلاب هجمه‌های فضای مجازی را جدی بگیرند
حجت‌الاسلام الهی راد با تاکید بر جنگ نرم دشمن علیه مبانی انقلاب گفت: امروز دشمن باورها، ارزش‌ها و بینش‌های جوانان و نوجوانان کشور را مورد هجوم خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌ صفدر الهی راد کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مهم‌ترین مشکل فرهنگی امروز، گفت: در ابتدا باید فرهنگ را تعریف کنیم و بدانیم منظور از فرهنگ چیست و اینکه می‌گوییم ما امروز مشکل فرهنگی داریم و تهاجم فرهنگی اتفاق افتاده، منظور چیست.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم فرهنگ یعنی مجموعه ارزش‌ها و باورها؛ باورها یعنی عقاید جامعه و ارزش‌ها یعنی مجموعه هنجارها، دستورها، بایدها و نبایدها که به آن مسائل اخلاقی و فقهی برمی‌گردد.

مسئول طرح ولایت موسسه امام خمینی(ره) افزود: امروز اگر در جامعه مطرح می‌شود که در مسائل فرهنگی مشکل‌داریم یعنی باورها و ارزش‌های جامعه ضعیف است.

وی عنوان داشت: با این تعاریف مهم‌ترین اقدام طلاب و فضلا این است که ابتدا این باورها و ارزش‌ها را برای خود تبیین کنند و بدانند که بینش عمیق اسلام چیست سپس آن را در جامعه نشر بدهند.

حجت‌الاسلام الهی راد با طرح این سؤال که چرا در جامعه امروز دانش آموزان و دانشجویان بیشتر مشکل‌دارند، گفت: وقتی آن باورها و ارزش‌ها در جامعه ضعیف شد یا اینکه وجود نداشت، چالش‌های فرهنگی و اخلاقی و این بزهکاری‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طلبه‌ها باید در قالب‌های مختلف مانند حضور در مدارس، حضور در دانشگاه‌ها، تدریس دروس معارف و تبلیغ در جامعه، این مسئله را تعمیق بدهند.

این استاد حوزه با اشاره به فرهنگ در فضای مجازی گفت: امروز باید راه‌های نفوذ دشمن را پیدا کنیم که یکی از این بسترها در فضای مجازی است.

وی ادامه داد:  امروز دشمن از طریق فضای مجازی که عمدتاً به‌راحتی در دسترس جوانان و نوجوانان است، نفوذ نموده و فرهنگ غربی را وارد کرده است. آنها باورها، ارزش‌ها و بینش‌های جوانان و نوجوانان کشور را در حوزه‌های مختلف تغییر داده‌اند.

مسئول طرح ولایت موسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: طلبه‌ها باید بدانند دشمن در فضای مجازی چگونه نفوذ کرده است به همین دلیل باید برای طلاب کارگاه آموزشی با عنوان دشمن‌شناسی مجازی برگزار شود.

وی با اشاره به هجمه دشمن در چند نقطه مهم حوزه فرهنگ، گفت: یکی از آن‌ها مباحث عقایدی است که دشمن واردشده و در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ابتدایی‌ترین باورهای ما را  زیر سؤال ببرد.

این کارشناس مسائل اجتماعی تأکید کرد: طلبه‌ها باید با این مسائل آشنا باشند و بتوانند جواب این سؤالات و شبهه‌ها را  بدهند؛ البته نوع ادبیات هم در فضای مجازی مهم است.

 وی در پایان گفت: جوانان امروز به‌راحتی در فضای مجازی در معرض تهاجم اخلاقی دشمنان داخلی و خارجی قرار دارند که باید برنامه‌ریزی برای این مسائل صورت بگیرد. /882/ 301/

ارسال نظرات