۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۳۶۲۳۰
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع مطرح کرد؛

اقدامات وزارت دفاع در مناطق سیل زده استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان

اقدامات وزارت دفاع در مناطق سیل زده استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: همزمان با حادثه سیل وزارت دفاع برابر دستور امیرحاتمی مبنی بر تسریع در امداد و ارائه خدمت به آسیب دیده امکانات خود را به منطقه گسیل کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره در جهت صیانت از حریم کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکردند گفت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح علاوه برتأمین امنیت کشور و مردم، در حوادث رخ داده و بحران های اجتماعی نیز با حضور خود و گسیل امکانات به مناطق آسیب دیده در کنار مردم بوده اند.

سرتیپ سعید شعبانیان در همین راستا با اشاره به اقدامات معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع گفت: برابر نیاز سنجی های دقیق و کارشناسانه، این معاونت با اعزام نیروهای فنی و مهندسی و اعزام ماشین آلات سبک و سنگین راهسازی به کمک سیل زدگان شتافت.

وی افزود: معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع بر اساس آسیب شناسی های انجام شده و هماهنگی های لازم با ستاد بحران منطقه بلافاصله ماشین آلات سنگین وزارت دفاع از جمله لودر، گریدر، بیل مکانیکی و کمپرسی را جهت انجام عملیات عمرانی از قبیل باز کردن مسیر های مسدود، ساخت مسیر های جایگزین و همچنین ساخت پل به مناطق سیل زده اعزام کرد.

سرتیپ شعبانیان خاطرنشان ساخت: امداد به ماشین های عبوری ، تعمیر خط شاه لوله آب اصلی سه روستا و همچنین آبرسانی به روستاهای آسیب دیده از جمله اقدامات این معاونت در راستای کمک به هموطنان بود.

وی تصریح کرد: معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع همچنین با اعزام نیروهای متخصص تعمیراتی خود در جهت تعمیر ماشین آلات راهسازی و سواری اقدامات لازم را به عمل آورد.

سرتیپ شعبانیان با بیان اینکه تا کنون هزاران بسته حبوبات و اقلام معیشتی و خوراکی به آسیب دیدگان تحویل شده است گفت: سازمان« اتکا» با بسیج امکانات و ظرفیت های استانی خود بلافاصله با اهداء این بسته های معیشتی به یاری مردم سیل زده شتافت .
وی با اشاره به تهیه 6 نقشه ماهواره ای توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: این سازمان با بکار گیری فناوری سنجش از دور و پایش تصاویر راداری و اپتیک، روند تغییرات آب و هوا را در قالب نقشه های کاربردی در اختیار دستگاه ها و سازمان های مربوطه جهت تسریع در روند امداد رسانی هر چه بهتر قرار داد.

امیر شعبانیان با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح جهت تقويت مالي كليه مراكز درماني استان های درگیر سیل و تسريع در خدمت رساني ، تمامي مطالبات مراكز درمانی را به صورت يكجا پرداخت کرد افزود :در مرحله اول و تا کنون میلیارد ها تومان از مطالبات مراکز درمانی پرداخت شده و در صورت پذیرش و رسیدگی به اسناد درمانی، پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در این استان ها بصورت خارج از نوبت انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تأکید کرد: نیروهای مسلح تا برقراری آرامش و فراهم شدن آسایش کامل مردم آسیب دیده در کنار آنها خواهند ماند و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

گفتنی است کمک های نقدی و غیر نقدی کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز پس از جمع آوری برای مردم آسیب دیده ناشی از سیل ارسال خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات