۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۳۶۳۶۸

همایش «فقه و هنر» ویژه سینما و تئاتر در شیراز برگزار می‌شود

همایش «فقه و هنر» ویژه سینما و تئاتر در شیراز برگزار می‌شود
پس از برگزاری همایش ملی فقه و هنر در قم و رونمایی از کتاب مجموعه مقالات برگزیده این همایش در تهران و قم، سومین همایش فقه و هنر ویژه سینما و تئاتر در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، سیدمحمدحسین نواب مدیر مدرسه اسلامی هنر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: هنر به عنوان یکی از شئون اجتماعی و فردی انسان مورد توجه و علاقه حکومت‌ها و دولت‌ها است و فهم و درک کارکردهای آن و تأثیر آنها بر فرهنگ عمومی از وظایف مسئولان و برنامه‌ریزان کشور است.

وی افزود: فرهنگ و هنر به عنوان فصل مقوم جامعه بشری مورد توجه عقول منفصله حکومت قرار دارد و برگزاری مستمر و دوسالانه این همایش مورد عنایت ویژه رهبر حکیم انقلاب قرار گرفت و در ادامۀ فعالیت‌های مدرسه هنر اسلامی، سومین همایش «فقه و هنر» ویژه سینما و تئاتر برگزار می‌شود.

در این همایش که در ساعت 8:30 روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه در تالار فرهنگ سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس با حضور حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و حیدر اسکندرپور شهردار شیراز برگزار خواهد شد، استادان بزرگواری چون آیت‌الله علیدوست مدرس خارج فقه و اصول، عضو جامعه مدرسین و دبیر علمی همایش‌های ملی فقه و هنر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی مدرس درس خارج فقه و اصول و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین صرامی رییس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دکتر محمود حکمت‌نیا، دکتر سید احمد حبیب‌نژاد، دکتر محمدمهدی مقدادی، دکتر وحید آگاه و دکتر سیدحسن شبیری به سخنرانی و ارائه علمی در این همایش خواهند پرداخت.

در این همایش هم‌چنین بهروز شعیبی و هادی نائیجی از کارگردان سینما و منوچهر شاه‌سواری، محمود اربابی و عسگرپور از مدیران سینمایی کشور حضور دارند.

وی هم‌چنین گفت: نشست تخصصی «انعکاس دین در سینما» در ساعت 18:30 روز چهارشنبه با حضور بهروز شعیبی، ابوالقاسم اسدی‌زاده و هادی نائیجی در سینما فرهنگ برگزار خواهد شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات