۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۳۶۳۷۰

نخستین جشنواره بین‌المللی نگارش یادداشت راهبردی در شیراز برگزار می‌شود

نخستین جشنواره بین‌المللی نگارش یادداشت راهبردی در شیراز برگزار می‌شود
نخستین دوره جشنواره بین‌المللی نگارش یادداشت راهبردی (رهنامه‌نویسی) در اواسط بهمن ماه ۱۳۹۸ و همزمان با سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی نگارش یادداشت راهبردی (رهنامه‌نویسی) در اواسط بهمن ماه 1398 و همزمان با سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری به همت اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه در شیراز برگزار می‌شود.

این جشنواره در پنج بخش «فرهنگ»، «رسانه و تبلیغ(اقناع افکار عمومی در مواقع بحرانی)»، «مشارکت سیاسی و جایگاه مردم در جمهوری اسلامی(انتخابات پیش رو)»، «دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی»، «مکتب حاج قاسم سلیمانی» و بخش ویژه «گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود.

بنابر فراخوان این جشنواره علاقه‌مندان اهل قلم و اصحاب رسانه می‌توانند یادداشت‌های راهبردی خود در هر یک از بخش‌های فوق را حداکثر تا 12 بهمن ماه به ایمیل engcac@gmail.com و یا وب سایت www.kssi.ir و یا www.karimeh.com ارسال کنند.

بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره، در دوره اول برگزاری جشنواره بین‌المللی یادداشت راهبردی(رهنامه‌نویسی)، مقاله-یادداشت‌های ارسالی با حجم نوشتاری 1500 تا دو هزار کلمه‌ای ارسالی به ایمیل اعلام شده در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

هم چنین، در نظر گرفتن ساختار نوشتاری معین و متناسب با ماهیت یادداشت راهبردی و رهنامه‌نویسی، معیار بسیار مهمی برای ارزیابی یادداشت‌های دریافتی از سوی دبیرخانه جشنواره است.

هر مقاله یا یادداشت راهبردی(رهنامه) باید دارای سه بخش مقدمه: شامل نگارش یک خلاصه از اصل مسأله(300 تا 400 کلمه)، تبیین و تحلیل مسأله(900 تا 1100 کلمه) شامل: تحلیل، ارتباط با منافع ملی و گزینه‌های راهبردی و راهکارهای سیاستگذارانه(300 تا 500 کلمه) شامل «توصیه برای تصمیم‌گیر و سیاستگذار» و «نحوه اجرا و عملیاتی کردن توصیه انتخاب شده» باشد.

یادداشت‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره، بنا به تشخیص و تأیید شورای پژوهش اندیشکده و هیئت داوری جشنواره، مشمول اهداء لوح، هدیه و تندیس جشنواره شده و در قالب کتاب و یا در شماره فوق العاده «رصدنامه تحولات راهبردی بین الملل» به چاپ می‌رسند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات