۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۶۳۶۴۶۰
نمایندگان آمریکایی:

ترامپ خودش را بالاتر از قانون می‌داند

ترامپ خودش را بالاتر از قانون می‌داند
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر از تلاش‌های خود برای استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد شدید از تیم حقوقی کاخ سفید که وظیفه دفاع از ترامپ در پرونده استیضاح را دارد، اعلام کرده‌اند که تلاش‌های آنها برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا، برای حفاظت کشور در برابر مردی که خود را فراتر از قانون می‌داند، کاملا لازم و ضروری است.

بر اساس این گزارش، 7 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که وظیفه مدیریت پرونده استیضاح ترامپ را بر عهده دارند، با ارسال یک متن 9 صفحه‌ای اتهامات و دفاعیات مطرح شده از سوی کاخ سفید در جریان استیضاح ترامپ را رد کردند.

دموکرات‌ها تاکید کردند که مجلس سنا باید به وظیفه قانونی در انجام یک محاکمه منصفانه عمل کند. دموکرات‌ها خواستار حضور شهودی در جلسه سنا شدند که کاخ سفید تاکنون مانع از حضور آنها برای ادای شهادت شده است. نمایندگان دموکرات همچنین خواستار دسترسی به اسناد و مدارکی شدند که کاخ سفید تاکنون اجازه دسترسی به آنها را نداده است.

این از وظایف و اختیارات مجلس سنا است که رئیس جمهوری مثل ترامپ را که از قدرت و اختیارات خود در انتخابات سوء استفاده کرده و به امنیت ملی ما خیانت نموده است، برکنار کند.

دموکرات‌ها افزودند: ترامپ بر این مساله پافشاری می‌کند که بار دیگر می‌تواند چنین رفتارهایی را انجام دهد و برای چنین اقداماتی کاملا آزاد است، این رویکرد ترامپ نشانگر تهدیدی است که وی علیه کشور خواهد داشت اگر بخواهد در قدرت باقی بماند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات