۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۶۳۶۴۶۳
فلسطین:

دادگاه‌‌های صهیونیستی ابزار اشغالگری و تروریسم هستند

دادگاه‌‌های صهیونیستی ابزار اشغالگری و تروریسم هستند
تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای از دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کرد دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را به عنوان اسلحه اشغالگری و ابزار تروریستی علیه شهروندان فلسطینی معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، از دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کرده دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را به عنوان «ابزار اشغالگری» در نظر بگیرد و قضات آن را به دلیل حکم‌هایی در حد جنایات جنگی محاکمه کند.

بر اساس گزارش «الشرق الاوسط»، در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است: از دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کردیم که دادگاه‌های اسرائیلی را به عنوان اسلحه اشغالگری و ابزار تروریستی که علیه شهروندان فلسطینی استفاده می‌شود در نظر بگیرد.

در این بیانیه تأکید شده، طرح‌های مختلف رژیم صهیونیستی دنبال تغییر هویت عربی-اسلامی و مسیحی قدس است. حفاری‌های گسترده در بخش قدیمی قدس و زیر مسجدالاقصی منجر به تخلیه منازل فلسطینی‌ها شده است و روزهای اخیر این موضوع شدت گرفته است.

«عمر عوض الله» مسؤول پرونده سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد: ما دادگاه‌های اسرائیلی را که غالبا به نفع اشغالگری، شهرک‌نشینان و علیه فلسطینی‌ها رأی می‌دهند ابزارهای اشغالگری می‌دانیم.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ قدس را که تحت حاکمیت اردن بود اشغالگر کرد و در اقدامی خلافی عرف و قانون بین‌المللی آن را ضمیمه فلسطین اشغالی کرد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات