۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۶۳۶۴۶۷

افشای شهادت دروغ سربازان صهیونیست علیه یک اسیر فلسطینی

افشای شهادت دروغ سربازان صهیونیست علیه یک اسیر فلسطینی
سربازان صهیونیستی با شهادت دروغ علیه یک فلسطینی سبب شدند او چندین سال بیگناه در حبس و اسارت رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شهادت دروغ سربازان رژیم صهیونیستی علیه «محمد الخطیب» یکی از ساکنان روستای «بلعین» فلسطین که براساس شهادت دروغ چندین سال در زندان به سر می‌برد، آشکار شد.

 روزنامه «القدس» به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش کرد که دادگاه در مقابل تبرئه خطیب از اتهامات وارده از او خواسته که تقاضای دریافت خسارت مالی نکند.

 به نوشته روزنامه یادشده، دادستانی نظامی با تقدیم کیفرخواستی علیه محمد خطیب در سال ۲۰۱۸ ادعا کرده بود که او به سربازان رژیم صهیونیستی حمله کرده است اما با این حال، ویدیویی که وکیل مدافع خطیب ارائه کرد بخوبی دروغ بودن شهادت آنها را آشکار کرد.

فایل ویدیویی یادشده بخوبی نشان می‌دهد که در زمان ادعا شده هیچ‌گونه حادثه‌ای در روستای بلعین رخ نداده و سربازان رژیم صهیونیستی عمدا خطیب را دستگیر کرده‌اند.

وکیل مدافع خطیب همچنین به تناقض روایت‌های سربازان رژیم صهیونیستی درباره چگونگی دستگیری خطیب و حادثه یادشده اشاره کرد.

در همین ارتباط، محمد خطیب در گفت‌‌و‌گو با روزنامه هاآرتص گفت که او از حکم دادگاه راضی است اما از نتایج آن نه. خطیب در ادامه می‌افزاید: «امروز تبرئه شدم اما فردا چیزی جدید پیدا خواهند کرد آخر دادگاه نظامی، دادگاهی است که عدالت در آن رعایت نمی‌شود».

در همین خصوص، تیم مدافع خطیب گفت که آنچه اتفاق افتاد به خوبی نشان می‌دهد که دادگاه‌های نظامی به راحتی فلسطینیان را متهم می‌کند.

اعضای این تیم در ادامه توضیح دادند که درواقع این فایل ویدیویی بود که خطیب را پس از مدت‌ها حبس نجات داد. آنها با اشاره به ماجرا تاکید کردند که دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به دنبال حقیقت نیست و برای برقراری عدالت کار نمی‌کند.

روز یکشنبه، در ارتباط با اسرای فلسطینی که زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، رئیس بخش پژوهش‌ها در کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی از افزایش ۴۰۰ درصدی شکنجه علیه‌ آنها در چهار سال اخیر خبر داد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات