۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۶۳۶۵۴۵

نشست علمای مقاومت در عراق برگزار می‌شود

نشست علمای مقاومت در عراق برگزار می‌شود
یکی از علمای اهل سنت عراق، در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد از برگزاری نشست علمای مقاومت به منظور گسترش فرهنگ مقاومت و ایثار در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا، رییس جماعت علمای اهل سنت عراق، به منظور ابراز همدردی با ملت ایران در پی به شهادت‌‌ رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون سازمان بسیج مردمی عراق «حشد الشعبی» و یارانشان به دست آمریکا، با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ خالد الملا در این دیدار گفت: شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش و درهم‌آمیختن خون‌های پاک این فرماندهان عزیز ایرانی و عراقی، انسجام و وحدت جهان اسلام، همبستگی، عزت و موفقیت مضاعف در تمام عرصه‌ها برای ایران و عراق و پیروزی نهایی مقاومت را به دنبال خواهد داشت و یقینا زمینه سقوط دشمن را فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید بر لزوم پیشرفت همکاری فرهنگی دوجانبه میان جوانان ایرانی و عراقی، گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خون شهدای مقاومت پایمال نشود و راه آن شهیدان بزرگوار را با قدرت و قوت بیشتری ادامه دهیم.

رییس جماعت علمای اهل سنت عراق ادامه داد: بنده و تعدادی از علما و فعالان فرهنگی عراق درصدد تشکیل نشستی با عنوان «علمای مقاومت» در عراق هستیم تا بتوانیم از این طریق فرهنگ مقاومت و ایثار را میان علما، جوانان و تمامی اقشار جامعه پرورش و گسترش دهیم.

اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان، در بغداد با بیان اینکه بی‌شک شهادت فرماندهان جبهه مقاومت شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، فرمانده حشدالشعبی، وحدت دو ملت را بیش از پیش کرده است، افزود: هر دو ملت تمام سعی خود را برای ادامه راه این دو شهید گرانقدر خواهند کرد./983/ب

منبع:ایکنا

ارسال نظرات